حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی

گروه‌های نمایشی ۵ محله سنندج به روی صحنه رفتند

  • کد خبر : 9112
  • 27 فروردین 1402 - 13:50
گروه‌های نمایشی ۵ محله سنندج به روی صحنه رفتند
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اجرای اختصاصی 5 گروه نمایشی محلات حاشیه سنندج برای خانواده هنرجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروز و همزمان با آخرین روز هفته هنر انقلاب اسلامی گروه های نمایشی محلات حاشیه شهر سنندج که در قالب “دفتر هنرهای مردمی” حوزه هنری به فراگیری و آموزش بازیگری تئاترمشغول بودند نتیجه چندین ماه تمرین وفعالیت خود را در قالب اجرای صحنه ای برای خانواده های خود به نمایش گذاشتند.

دراین اجرای اختصاصی هنرجویان محله فرجه با نمایش “پاشا”، هنرجویان محله نایسر با نمایش “مکبث”، هنرجویان محله گلشن با نمایش “شازده کوچولو”، هنرجویان محله عباس آباد با نمایش ” قاب دوستی” و هنرجویان محله ننله با نمایش ” های هملت” زیر نظر فردین قادری از مربیان تئاتر استان کردستان به روی صحنه رفتند و اولین اجرای عمومی خود را برگزار کردند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در حاشیه این اجراها در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: از دو سال پیش حوزه هنری به منظور توانمند سازی ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه کلان شهرها با رویکر د محله مبنا، به منظور اجرای برنامه های فوق العاده برای کنترل و کاهش آسیب ها با تأکید بر ۸ استان و ۵۶ محله هدف با مشارکت اداره اجتماعی وزارت کشوراقدام به ایجاد “دفتر هنرهای مردمی” کرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حوزه هنری در این طرح صرفا با انگیزه اسلامی و انسانی است تأکید کرد: در این طرح تلاش می شود تا در خصوص توزیع عادلانه امکانات فرهنگی وهنری اقدام گردد و سامان دهی و سازمان دهی استعدادهای هنری محلات با نگاه باز آفرینی هویت در این محلات از اهداف اصلی است که به دنبال آن هستیم.

مرادی ادامه داد: شناسایی و توانمند سازی استعداهای هنری محلات محروم با تمرکز بر جمعیت نوجوان وجوان، احیاء هویت محله و اصلاح تصویر و انگاره های ذهنی ساکنین، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق مداخلات فرهنگی وهنری و ارتقای سرمایه اجتماعی و فرهنگی ساکنین محلات، افزایش سرانه خدمات فرهنگی و هنری در این محلات از مأموریت های دفتر هنر مردمی حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در سال ۱۴۰۰ به عنوان شروع طرح دو محله نایسر و ننله تحت پوشش این طرح قرار گرفت که حاصل آن تشکیل دو گروه سرود، دو گروه نمایش، تولید دومستند سینمایی با هدف معرفی توانمندی های این محلات و تدیون دو کتاب با معرفی شخصیت ها و پتانسیل های این دو محله بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با توجه به برگزاری موفقیت آمیز این طرح در سال قبل از ۵۶ محله مصوب در ۸ استان کشورشامل (تهران، کرمان، سیستان وبلوچستان، البرز، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان ) ۸ محله نایسر، ننله، فرجه، گلشن، عباس آباد، شهداء، تقتقان و گردی گرول مشمول این طرح واقع شدند.

مرادی گفت: بر این اساس و با همکاری هنرمندان و دفاتر تسهیلگری و فعالین فرهنگی و با فراخوان های عمومی در محلات هدف نسبت به شناسایی علاقه مندان فراگیری رشته های هنری سرود و تئاتر آغاز شد و پس از جذب هنرآموزان و برگزاری دوره های فشرده آموزشی در نهایت ۸ سرود به مرحله تولید رسید و در استودیو مهر حوزه هنری کردستان به صورت استودیویی ضبط شد.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: همزمان با شروع کلاس های آموزشی در بخش مستند سازی توانمندی های محلات مورد نظر ۸ اثر مستند سینمایی با حضور فیلمسازان توانمند استان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در مراحل تولید اثر هستند.

مرادی گفت: ۵ کتاب نیز در حال تدوین است که توسط نویسندگان استان با رویکرد معرفی توانمندی ها و شخصیت های فعال و کارآفرین در زمینه های مختلف این محلات در حال انجام است. وی ادامه داد: در پایان اجرای گروه های نمایشی به تمام هنرجویان این دوره با حضور خانواده ها گواهی حضور و هدایایی تعلق گرفت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9112
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.