حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

گروه‌های جهادی، رزمندگان عرصه محرومیت‌زدایی هستند

  • کد خبر : 14738
  • 10 مرداد 1402 - 12:39
گروه‌های جهادی، رزمندگان عرصه محرومیت‌زدایی هستند
امام جمعه سنندج گفت: گروه‌های جهادی رزمندگان عرصه محرومیت‌زدایی و ادامه‌ دهنده راه و آرمان‌های سنگرسازان بی‌سنگر هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، رزمایش جهادگران فاطمی(۳)، صبح امروز با حضورجمعی از مسوولین استانی  و اقشار مختلف مردم درسالن شهدای گمنام سنندج برگزار شد.

ماموستا فایق رستمی در این مراسم  با اشاره به اینکه امروز راه برون رفت از مشکلات کار جهادی است افزود: باید با تفکری درست، تکیه بر اندیشه‌ای صحیح و بهره‌گیری از نخبگان جامعه، گره از کار مردم بگشاییم.

وی عنوان داشت: با کار جهادی باید لفظ  استان محروم را از روی  استان کردستان برداریم چرا که این استان دارای پتانسیل های انسانی و طبیعی بسیاری است و باید با استفاده از گروه های جهادی که به حق در تلاشند این استان را به شکوفایی لازم برسانیم.

ماموستا رستمی در ادامه افزود: دراستان کردستان،امنیت اقتصادی،معیشتی،و سلامت مردم جامعه از جمله مواردی است که باید با کار جهادی  مطالبه گر آن باشیم چرا که اجرای عدالت اجتماعی در همه زمینه‌ها در خور شان مردم این استان است.

امام جمعه شهرستان سنندج گفت:  در خصوص اهمیت کار جهادی و حضور جوانان در کار جهادی اظهار داشت: امروز گروه‌های جهادی در سطح استان سامان یافته‌اند و کاری که جهادگران برای رفع محرومیت انجام می‌دهند توقع می‌رود که مسؤولان بیشتر پای کار بیایند و حمایت کنند.

همه باید در کنار هم جهادگر باشیم

در ادامه این مراسم مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استان استانداری کردستان عنوان داشت: بنیانگذارتفکر جهادی اسلام عزیزاست که  همه ما در آن افتخار این را داشتیم که پیرو این خط باشیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی متشکل از افراد داوطلب مخصوصا جوان‌هایی است که با صمیم قلب و بدون چشم داشت در راه رضای خدا به همنو‌‌عان خود کمک می‌کنند و در این راه هیچ گونه حقوق، مزایا، تشویق و یا منفعتی را برای خود نمی‌خواهند.

رمضانی بیان داشت: اعضای گروه جهادی به امام و رهبر خود لبیک گفته‌اند و با حضور در مناطق محروم، به افراد نیازمند جامعه کمک‌رسانی می‌کنند و با این کار لبخند شادی را روی لبان محرومین می‌نشانند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که همه باید در تمامی عرصه ها جهادگر باشیم چرا که امروز جهاد سیاسی،فرهنگی،و اقتصادی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و باید در این امر به معنای واقعی آن تلاش کنیم.

رمضانی عنوان کرد: خوشبختانه با خدمات انجام شده از سوی گروه های جهادی، نگاه و نگرش مردم نسبت به این گروه ها مثبت و توام با اعتماد است و در اغلب مردم هم با گروه های جهادی و در این راه همکاری می‌کنند.

اردوی جهادی معامله با خدا است

درادامه این مراسم حجت الاسلام طه توکلی نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان اولین شاخصه فرد جهادی را تمایل به خدمت‌گزاری دانست و اظهار داشت: شاخصه دیگر جهادگران، تحمل سختی‌های راه خدمت به مردم است و نباید در این راه سستی به خود راه دهند.

وی افزود: یک عنصر جهادی و بسیجی باید نسبت بسیاری از مفاهیم آگاهی داشته باشد و در همه صحنه ها حضور داشته باشد چرا که وقتی صحبت از جهاد می‌شود باید یک جهادگر عازم و جازم و امیدوار نسبت به همان موضوع جامعه هدف را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: یک جهادگر در وهله اول باید خود ساز  و بعد دگر ساز و جامعه ساز باشد تا با همین واژگان انقلاب را تا سر مقصد اصلی خود برساند.

وی افزود: اگر به دنبال آینده خوب برای نسل جوان هستیم باید با تمام توان در عرصه کاهش محرومیت‌ها ورود کرده و با حمایت و همبستگی برای عزت مملکت و مردم تلاش کنیم.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اینکه کار جهادی یک کار دلی، بدون چشم داشت و معامله با خدا است افزود: اگر به جوانان کار جهادی یاد بدهیم اقدام ماندگاری کرده‌ایم؛ ازاین‌رو باید بکوشیم جوانان را پای کار بیاوریم زیرا اگر این تحول را در بین جوانان جاهدی ایجاد کنیم توانسته ایم مرزهای موفقیت را درنوردیم و جوانان انقلابی تربیت کرده باشیم.

در پایان این مراسم از جهادگران نمونه تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14738
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.