حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

گردنه ژالانه سروآباد بازگشایی شد

  • کد خبر : 26937
  • 26 دی 1402 - 11:21
گردنه ژالانه سروآباد بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: محور سروآباد- هورامان محدوده گردنه ژالانه که بدلیل بارش شدید برف و کولاک از چند روز پیش بسته شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرزاد حسنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از چند روز پیش که سامانه بارشی استان را در برگرفت، ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از یک متر رسید و سقوط بهمن های متعدد تردد را برای خوددروها نا امن کرد لذا تردد در این محور ممنوع شد.
وی افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران این گردنه بازگشایی و ایمن سازی شد و از رانندگانی که قصد تردد در این محور دارند، درخواست می شود، زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشند و با احتیاط کامل در مسیر تردد کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات و ۵۶ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و هزار و ۲۴۰ کیلومتر برف‌روبی انجام شد.
حسنی، میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۳۴۱ تن اعلام کرد و افزود: همچنین در محورهای غیرشریانی استان نیز ۴۹ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۳۵ دستگاه ماشین‌آلات و ۷۰ تن شن و نمک ۹۲۵ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.
وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته همچنین در محورهای غیرشریانی استان ۲ مقطع ریزش برداری در یک مرتبه انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد روستاهای مسدود استان نیز به ۶ روستا رسیده است و راهداران در حال بازگشایی این مسیرها هستند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می‌شود.
همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه‌ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26937
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.