حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
وزیر‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

کهن دیار گروس از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است

  • کد خبر : 20886
  • 11 آبان 1402 - 21:38
کهن دیار گروس از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باتوجه به ظرفیتی که در شهرستان در بخش‌های تاریخی و گردشگری بازدید شد، شهرستان بیجار از ظرفیت قابل توجهی برای بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاری برخوردار است.

سیدعزت‌الله ضرغامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: طبق بازدیدهایی که امروز در بخش‌های مختلف شهرستان بیجار انجام شد، متاسفانه در توسعه گردشگری و توجه به حفظ میراث‌فرهنگی، عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد که گرازش ویژه‌ایی در این خصوص به ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

 

وی افزود: بیش از پنج‌هزار فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کشور ایجاد شده و مورد استقبال زیادی از علاقه‌مندان قرار گرفته است، امیدواریم از این فرصت ایجاد شده علاقه‌مندان بیجاری هم بتوانند با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان درخواست‌های خود را ثبت کنند.

وزیر‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به درآمدزایی میراث‌فرهنگی و سودآوری‌ مناسب گردشگری کردستان، تاکید کرد: این صنعت همواره در بدترین شرایط هم رشد مثبتی دارشته و به جرات می‌توان گفت، حوزه گردشگری بهترین فرصت مناسب برای سرمایه‌داران است.

 

وی ادامه داد: بیجار‌گروس با هفت‌هزار سال قدمت تاریخی، بیش از ۶هزار اثر تاریخی دارد که تا امروز حدود ۲۰۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده است.

 

ضرغامی گفت: تمدن بسیار ارزشمندی در دیارگروس وجود دارد، با توجه به هنر فرش‌آهنین، صنایع‌دستی و اکوتوریسمی که به لحاظ بافت کوهستانی در این دیار وجود دارد، شهرستان بیجار در حوزه گردشگری بطور ویژه دیده خواهد شد.

 

وی افزود: بازار‌تاریخی این دیار با اعتبار ویژه‌ایی مرمت و بازسازی می شود، پل‌تاریخی صلوات آباد، مساجدتاریخی، بازارسنتی و سایر موارد را در گزارشی به رئیس جمهور ارائه خواهد شد تا در خصوص اعتبارات لازم تصمیم‌گیری کرد.

 

ضرغامی با اشاره به اینکه امروز سفر خود را از سنندج آغاز و با حضور در دیواندره و پایان آن در بیجار برنامه‌کرده است، تاکید‌کرد: ظرفیت گردشگری با توجه به بناهای‌تاریخی و صنایع‌دستی ویژه منطقه، با ورود سرمایه‌گذاران با توجه به برنامه حمایتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند از توسعه و پیشرفت قابل توجه برخوردار گردد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20886
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.