حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
کارشناس علوم قرآنی:

کلام وحی قرآن کریم با ظرفیت نوجوانان و جوانان تبیین می‌شود

  • کد خبر : 18187
  • 10 مهر 1402 - 8:25
کلام وحی قرآن کریم با ظرفیت نوجوانان و جوانان تبیین می‌شود
کارشناس علوم قرآنی گفت: ورود به عرصه‌های واقعی زندگی و تبیین اندیشه‌های راهبردی قرآن با استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی "چلچراغ آیه‌ها" نمود پیدا می‌کند.

مهدی فضعلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها در شهر بیجار، اظهارداشت: حوزه مقاومت بسیج شهید چمران شهرستان بیجار امسال با استقبال خوب بسیجیان خواهر و برادر در مسابقات قرآنی ” چلچراغ آیه‌ها “، موفق به کسب رتبه‌های برتر برای چهار نفر از شرکت‌کنندگان شد.

وی افزود: حفظ و تقویت فضاهای موجود در پایگاه‌های مقاومت بسیج، ارتقاء بیش از پیش آموزش قرآن در سطوح مختلف اعم از قرائت، تجوید، حفظ، انس و تدبر در قرآن کریم و همچنین توجه ویژه به مفاهیم تربیتی در انس با قرآن، ارتباط جدی و تقویت فضاهای قرآنی در مجموعه بسیج، از برنامه‌های ویژه بسیج در این خصوص است.

این قرآن پژوه گفت: از گفتمان‌سازی در مباحث قرآنی و برطرف کردن موانع ارتباطی نوجوانان و جوانان با قرآن با ابزارهای مختلفی مانند رسانه و فضای مجازی، ورود به عرصه‌های واقعی زندگی مانند حکمرانی و تبیین اندیشه‌های راهبردی قرآن کریم در نسبت با حاکمیت و حکمرانان با استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی و همچنین حضور پر شور در فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان را می‌توان بخشی از فعالیت های بسیج در این خصوص برشمرد.

فضعلی ایجاد گفتمان سازی محکمات قرآن کریم بر اساس تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت جدی از طرح‌ها و ایده‌های برتر قرآنی را از راه های افزایش ارتباط نوجوانان و جوانان با قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: در این دوره جدید از مسابقات ” چلچراغ آیه‌ها “، با نگاه کلان به هدف کلی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن و تعالیم انسان ساز اهل بیت (ع) به عنوان محور اندیشه و عمل امت اسلامی است.

گفتنی است در این دوره از جشن چلچراغ آیه‌ها که به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت پیام آورعظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفرصادق علیه السلام، اختتامیه مرحله مقدماتی مسابقات در شهرستان بیجار امروز و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از فعالان عرصه قرآنی و تجلیل از ۵۰ نفر برتر سی‌امین مرحله مسابقه سراسری قرآن وعترت بسیج حوزه‌ای وناحیه‌ای در مجتمع امیرنظام گروسی شهرستان بیجار برگزار می‌گردد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18187
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.