حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

کشف بیش از ۳ میلیون مواد محترقه در کردستان/ کاهش ۱۱ درصدی تعداد تصادفات

  • کد خبر : 30236
  • 21 اسفند 1402 - 12:25
کشف بیش از ۳ میلیون مواد محترقه در کردستان/ کاهش ۱۱ درصدی تعداد تصادفات
فرمانده انتظامی کردستان گفت: در سال گذشته شاهد کاهش 11 درصدی تعداد تصادفات بودیم که این مهم نشان از تلاش نیروها و آگاهی بخشی مردم توسط رسانه هاست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد، با تبریک تقارن ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: طرح نوروزی در کردستان با حضور سازمان‌های مرتبط و با به کارگیری بیش از ۲۵۰۰ نفر و استقرار ۸۵۰ خودرو و ۲ فروند بالگرد در نقاط تعیین شده، شهرها و روستاها و در اقصی نقاط شهر به منظور انظباط ترافیکی و جلوگيری از تصادفات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان رتبه برتر کشوری در امر کاهش جانباختگان تصادف را کسب کرده است افزود: ۱۱درصد کاهش جانباختگان تصادفات را امسال نسبت به مدت مشابه داشته‌ایم که ۴۷ نفر تعداد فوتی‌ها کمتر شده است.

سردار آزادی یادآور شد: امسال در بخش جرایم رایانه ای ۴۰ درصد افزایش داشته است که ۸۰ درصد از آنها منجر به کشف شده است و ۷۲ درصد از این جرایم مربوط به جرایم مالی، ۱۵ درصد جرایم اخلاقی و ۱۳ درصد هم سایر جرایم است.

وی در بخش دیگری هز سخناش تاکید کرد: یکی از معضلات شهر سنندج نبود پارکینگ است که موجب گره کور ترافیکی شده است و ما حاضر هستیم که ساختمان پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی را تغییر کاربری دهیم تا چند طبقه پارگینگ طبقاتی ایجاد شود.

وی افزود: رستوران‌ها و اماکنی که درصدد فعالیت هستند با رعایت کامل و پوشش مناسب و شئونات اسلامی جهت رعایت حال روزه‌داران، می‌توانند به فعالیت بپردازند.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: تعدادی از مردم را درحین پاره کردن بنرهای تبلیغاتی و یا تهدید افراد مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول ۴۸ ساعت گذشته ۹۸ نفر معتاد متجاهر شامل ۲ نفر خانم و ۹۶ نفر آقا جمع‌آوری شده است، گفت: جمع‌آوری معتادین متجاهر در دستور کار انتظامی قرار گرفته است تا الان ۶ مرحله تحت عنوان طرح آرامش در حال جمع‌آوری معتادین متجاهر هستیم که هر مرحله ۱۲۰ نفر جمع‌آوری شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای اسفند ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار جزء کشفیات مواد محترقه تا الان توسط دستگاه انتظامی استان بوده است و ۱۵ نفر مصدوم داشته‌ایم که در دیواندره یک پسر ۱۵ ساله منجر به قطع عضو از ناحیه مچ دست شد.

وی در پایان گفت: بیش از یک هزار و ۲۶۶ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده را در طول سال جاری داشته‌ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30236
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.