حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

کشتی‌گیر کردستانی نشان زرین طلای رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد

  • کد خبر : 15410
  • 26 مرداد 1402 - 7:16
کشتی‌گیر کردستانی نشان زرین طلای رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد
محمدمبین عظیمی کشتی‌گیر خوش‌آتیه کردستانی در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی کشور اردن برگزار شد، عنوان قهرمانی وزن 92 کیلوگرم را کسب کرد و اولین نشان طلای کشتی آزاد جوانان جهان در تاریخ کشتی آزاد استان کردستان را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمدمبین عظیمی با ایستادن بر سکوی قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان عنوان اولین کشتی‌گیر آزادکار کردستانی که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی شده است را به خود اختصاص داد.

این کشتی‌گیر خوش‌آتیه کردستانی و عضو تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشورمان که اواخر خرداد ماه امسال عنوان قهرمانی و نشان زرین وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را به خود اختصاص داده بود، با تکرار قهرمانی در عرصه جهانی یک بار دیگر خوش درخشید و نام خود را در تاریخ کشتی استان کردستان به عنوان دارنده اولین مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به ثبت رساند.

محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۳ سالی سالیف از بلغارستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله با اقتدار و با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصطفی گادجی مالاچدبیروف از روسیه پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

عظیمی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کنیاز ابویان از ارمنستان را از پیش‌رو برداشت و قدرت خود را به رخ حریفان کشاند و راهی دیدار فینال شد.

این دلاور کردستانی در مسابقه فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف رضابک آیتموخان رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ حریف قزاقستانی خود را شکست داد گردن آویز زرین طلای جوانان جهان را به گردن انداخت.

گفتنی است؛ تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک برنز، برای سومین بار پیاپی قهرمان جوانان جهان شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15410
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.