حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی؛

کشاورزی کردستان بر ریل پیشرفت + فیلم

  • کد خبر : 6000
  • 16 بهمن 1401 - 3:32
کشاورزی کردستان بر ریل پیشرفت + فیلم
بعد از انقلاب اسلامی بخش كشاورزی به عنوان محور توسعه استان کردستان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، توسعه صورت گرفته در کردستان بعد از پیروزی انقلاب حوزه‌های زیادی را در برمی‌گیرد اما از شاخص‌ترین آنها می‌توان به توسعه آموزش عالی، کشاورزی، راه‌ها و گازرسانی اشاره کرد.

استان کردستان همچون دیگر استانهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای تغییرات ایجاد شده با شتاب در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می کند.

حکومت پهلوی به جرم اینکه مردم کرد در پی انقلاب و خودمختاری از دولت مرکزی هستند با تصور محدود کردن مردم، اجازه خدمت رسانی به مردم این خطه از کشور را نمی داد و مردم از حداقل امکانات نیز بی بهره بودند و به همین دلیل گروه های مختلف جدایی طلب در استان شکل گرفت که به مقابله با حکومت مرکزی می پرداختند.

با پیروزی انقلاب اسلامی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم میزان خدمت رسانی به آنها نیز نیز روند مناسبی پیدا کرد و نظام اسلامی ایران نیز بدون نگاه به تفاوت زبانی و مذهبی از خدمت رسانی به مردم این استان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزید.

با توجه به وجود منابع آبی و زمینهای حاصلخیز کشاورزی اکثر مردم استان به شغل کشاورزی و دامداری گرایش دارند به نحوی که هم اکنون نیز درآمد بخش زیادی از مردم استان از این محل تامین می شود.

کردستان استانی کشاورزی است که در چهار دهه از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی با تامین برخی زیرساخت های مورد نیاز از سمت فعالیت های سنتی به سوی مدرنیته حرکت کرده تا با پوست اندازی ظرفیت های خود به تجلی برساند.

بعد از انقلاب اسلامی بخش كشاورزی به عنوان محور توسعه استان قرار گرفته است و در جدول زیر به تفکیک به اهم فعالیت های بخش کشاورزی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در کردستان اشاره شده که لازم است برای رسیدن به این اهداف دستگاه های اجرایی با مشاركت مردم و حضور سرمایه گذاران در عرصه های مختلف در گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه كشاورزی این استان اقدامات جهشی انجام دهند.

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6000
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.