حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان:

کشاورزان، دامداران و زنبورداران نمونه کردستان تجلیل می‌شوند

  • کد خبر : 24618
  • 20 آذر 1402 - 9:34
کشاورزان، دامداران و زنبورداران نمونه کردستان تجلیل می‌شوند
رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با بیان اینکه کردستان در حوزه کشاورزی خاص و سرآمد است، گفت: در روزهای آتی از کشاورزان، زنبورداران و دام‌داران نمونه استان تقدیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، پیمان اسکندری یکشنبه شب در دیدار با امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری در تشریح امور کشاورزی استان اظهار کرد: با لطف الهی و وعده‌های بارشی، انجام تحقیقات علمی، بذرپاشی، کوددهی و سم‌پاشی مناسب و به موقع امیدواریم در سال زراعی آینده هم شاهد رشد برداشت باشیم.

وی گفت: در بحث تولید گندم برای اولین بار در کردستان بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت کردیم.

وی افزود: در بحث دیمی هم توسط زارعان برتر در یک هکتار معادل ۴ و نیم تن برداشت داشتیم که این قابل تقدیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت نهاده‌های دامی کمبودهایی در بحث طیور داشتیم و منجر به افزایش قیمت مقطعی هم بودیم که با کنترل اوضاع در سه ماهه آخر سال اوضاع سامان می‌یابد.

اسکندری بیان کرد: در بحث باغداری هم جهاد کشاورزی موفق بوده و در مریوان و سروآباد در سفر اخیر رئیس جمهور بازدیدها و تصویب‌هایی شامل احداث کارخانه‌های دیگر، اعتبار ژینانوس مریوان، پرورش ماهی دیوزناو و غیره در دستور کار قرار گرفت که در صورت تخصص اعتبار قطعاً منطقه شاهد کار اساسی و تغییرات ارزشمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی کردستان خاص و سرآمد است، گفت: در روزهای آتی از کشاورزان، زنبورداران و دام‌داران نمونه استان تقدیر خواهد شد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود از امام جمعه شهرستان سنندج در رهنمودها و تذکرهای که به جهت کمک به پیشرفت راندمان کار و ایجاد روحیه و انگیزه در میان همگان خصوصاً همکاران القا می‌دهند، تشکر کرد.

کردستان در ذبح شرعی در سطح کشور سرآمد است

حجت‌الاسلام ایرانی از حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار عنوان کرد: در بحث ذبح شرعی کردستان سرآمد و ناظرهای استان در آزمون‌های کشوری موفقیت‌های چشمگیری داشتند.

وی افزود: بحث اسب کشی توسط برخی افراد یک مسأله فقهی و اختلافی است اما نکته مهم آن این است که غالباً از حیوانات مریض و پیر استفاده می‌شود و همین سلامت اقشار مصرف کننده را به خاطر می‌اندازد چرا که برخی بیماری‌ها بین دام و انسان مشترک است و باید این مهم توسط امامان جمعه لحاظ و گوشزد شود.

وی بیان کرد: در روز چهارشنبه وبینار سراسری سبک زندگی فاطمی براساس قرآن، سنت، و زندگی دخت نبی اکرم در سطح استان با حضور بانوان کارمند در جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24618
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.