حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

کرونا در کردستان یک قربانی گرفت

  • کد خبر : 7130
  • 09 اسفند 1401 - 8:15
کرونا در کردستان یک قربانی گرفت
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کرونا در شبانه روز گذشته در کشور سه قربانی داشت که یک نفر از آنان در این استان ثبت شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، بهرام کندایی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته پنج مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شد که این تعداد دیروز یک نفر بود.
وی با بیان اینکه دیروز تعداد بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان ۳۲ نفر بود، ادامه داد: این تعداد امروز به ۳۰ نفر کاهش یافت که ۲ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به رنگ بندی کرونا در استان اشاره کرد و گفت: طبق جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دهگلان به وضعیت زرد برگشت و سایر شهرها همچنان آبی است.

کندائی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی ۹ شهرستان استان دارای رنگ آبی (بی خطر) و دهگلان تنها شهر زرد است.

وی افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۵ اسفند ماه جاری) و در مقایسه با هفته قبل، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز بدون تغییر بوده، تعداد شهرستان های با وضعیت نارنجی و زرد افزایش یافته و از تعداد شهرستان های آبی کم شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر این اساس تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۶ شهرستان وضعیت نارنجی(پر خطر)، ۹۴ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۴۸ شهرستان نیز در وضعیت آبی(عادی) قرار گرفتند.

کندائی تاکید کرد: با توجه به خطر ابتلا به بیماری های تنفسی از قبیل کرونا، سرماخوردگی و آنفلوانزا، کماکان اقدامات پیشگیرانه از قبیل زدن ماسک، پرهیز از تردد غیر ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا امروز بیش از ۲ هزار قربانی داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7130
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.