حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار پای صحبت پرستاران نشست؛

کردستان مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت است

  • کد خبر : 27534
  • 07 بهمن 1402 - 18:37
کردستان مستعد تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت است
استاندار کردستان، کارنامه جانفشانی و ایثارگری پرستاران را درخشان توصیف کرد و گفت: تحقق مطالبات جامعه پرستاران و اجرای عدالت در نظام پرداخت مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه ۷ بهمن ماه در دیدار صمیمی با اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران شهرستان‌های سنندج و مریوان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، نقش پرستاران در ارتقای سلامت جامعه را تعیین کننده عنوان کرد.

وی با اشاره به ارزش کار پرستاری خاطر نشان کرد: پرستاران با دل و جان در خدمت مردم و بیماران هستند و اخیرا در بحران اپیدمی کرونا بر همه مشخص شد که تلاش این قشر تا چه حد در تامین سلامت مردم مفید و حیاتی است.

استاندار کردستان پرستاران را به عنوان  فرشتگان خدمت به مردم از نجیب‌ترین و فرهیخته‌ترین اقشار در عرصه خدمات رسانی نام برد و ادامه داد: مجموعه کادر بهداشت و درمان در عرصه مقابله بابیماری کرونا فراتر از وظیفه برای سلامت مردم تلاش و ایثار کردند و این فداکاری، از جان گذشتگی و صبر آنان برای همیشه در تاریخ ماندگار و فراموش نشدنی است‌.

زارعی کوشا، کارنامه ایثارگری و جانفشانی مدافعان سلامت بویژه پرستاران را درخشان توصیف کرد و گفت: تحقق مطالبات جامعه پرستاران و اجرای عدالت در نظام سلامت مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با بیان اینکه مطالبات به‌حق پرستاران پیگیری می‌شود تاکید کرد: تلاش می‌کنیم بر اساس توان و حیطه کاری بر مبنای قانون و عدالت،شرایط مطلوب برای این قشر و ارتقای وضعیت آنان در ابعاد مختلف در راستای توسعه نظام سلامت، فراهم شود.

استاندار کردستان در این جلسه توریسم درمانی را راهبردی مناسب برای درآمدزایی و فرصتی برای اشتغالزایی در کردستان عنوان کرد و گفت: توریسم درمانی ظرفیتی نهفته و محور توسعه است و با رفع موانع موجود  می‌تواند برای دانشگاه علوم پزشکی آورده عظیمی به همراه داشته باشد.

وی با تجلیل از خدمات جامعه پرستاری استان به عنوان نماد مراقبت، تسکین آلام و ستون فقرات نظام سلامت، پیگیری مطالبات این قشر را از اولویت‌های خود دانست و گفت: با جدیت پیگیر خواسته های به‌حق پرستاران خواهد بود.

استاندار کردستان، با بیان اینکه برای حل این مشکلات نیازمند طراحی وضع مطلوبی هستیم که مسیر گذار از وضع موجود را هموار کند، افزود: باید در راستای رفع مشکلات، نیازها و تقویت کادر درمانی چاره‌اندیشی شود و همه ارکان دولت موظفند حمایت‌های لازم را به عمل آورند‌.

گفتنی است: اعضای هیات مدیره سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی، در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های کادر پرستاری، در خصوص مسائل معیشتی، کارانه، مسکن، عدم پرداخت معوقات، تبعیض درپرداخت‌ها، تعین تکلیف و تغییر وضعیت نیروهای شرکتی مطالبات و درخواست‌های خود را مطرح کردند و خواستار حمایت استاندار شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27534
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.