حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

کردستان ظرفیت لازم برای فعالیت‌های بین‌المللی هلال احمر را دارد

  • کد خبر : 10654
  • 25 اردیبهشت 1402 - 7:57
کردستان ظرفیت لازم برای فعالیت‌های بین‌المللی هلال احمر را دارد
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: مرزی بودن و علاقمندی جوانان کردستانی به انجام فعالیتهای داوطلبانه، ظرفیتی است که می تواند این استان را مقصد برگزاری همایش‌ها و فعالیتهای بین‌المللی کند.
 به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری کُردتودی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی المدنی روز یکشنبه در دیدار با استاندار کردستان در سنندج، اظهار کرد: کردستان جوانان خوش‌فکر و علاقمند به فعالیتهای داوطلبانه دارد که در حال حاضر از ۱۰ عضو کمیته بین المللی هلال‌احمر، ۶ عضو آن از مناطق کردنشین هستند.

 

وی با بیان اینکه جذب حداکثری جوانان در فعالیتهای داوطلبانه از مسائل و موضوعات اصلی این سازمان است، افزود: هم اکنون یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفر عضو این سازمان هستند.

 

ارسال ۵۴ هزار اثر به جشنواره ” رفیق خوشبخت ما” با محوریت سردار سلیمانی و شرکت ۶۰۰ هزار نفر در جشنواره چهل‌چراغ ( انجاک کار خیر به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)، اعزام ۲ هزار داوطلب به اردوی راهیان نور شامل اعزام به اردو و پوشش امدادی از دیگر فعالیتهایی بود که رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به آن اشاره کرد.

 

حجت الاسلام حسینی المدنی با اشاره به فعالیت دبیرخانه تغییرات اقلیمی در سازمان جوانان هلال احمر، افزود: در همین راستا، ۱۰۰ هزار اصله درخت در ۴۱۸ نقطه کشور در اسفند گذشته غرس شد.

 

وی با بیان اینکه قرار بود در نوروز امسال ۴۰۰ پست نوروزی به مسافران خدمات ارائه دهند، اضافه کرد: این تعداد به درخواست مسئولان و به دلیل استقبال مردم، به ۷۰۷ پست افزایش یافت.

 

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کل هزینه انجام گرفته در این پست‌ها ۳۱ میلیارد تومان بود، افزود: اگر خدمت داوطلبانه داوطلبان نبود، تنها در بخش پرداخت حقوق به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان احتیاج داشتیم.

 

حجت الاسلام حسینی المدنی ادامه داد: در برنامه‌های هفته هلال احمر ۱۰۱ هزار نفر در همایش‌های مختلف شرکت کردند.

 

وی به آغاز فعالیت دبیرخانه ملی باشگاه کارآفرینی در کردستان اشاره کرد و افزود: در این دبیرخانه با تمرکز بر حوزه آموزش و مهارت‌آموزی با مشارکت دانشگاهها برای کاهش نرخ بیکاری تلاش می‌شود.

 

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: آموزش‌های لازم برای تجمعات انبوه در بخش تئوری در ایران و در بخش عملی در عراق برای راهپیمایی بزرگ اربعین انجام می شود.

 

اختصاص زمین برای اردوگاه هلال احمر از درخواستهایی بود که حجت‌الاسلام حسینی المدنی از استاندار کردستان داشت.

 

فعالیت ۲۰ هزار داوطلب در بخش جوانان هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم در این نشست با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر کردستان هستند، گفت: در چند ماه اخیر تعداد جوانان عضو تقریبا ۲ برابر شده است.

 

پیام جلالی افزود: نمود خدمت این جوانان را در سفرهای نوروزی می شود دید که به حفظ سلامت مردم و مسافران نوروزی انجامید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10654
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.