حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

کردستان ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار گردشگر را دارد

  • کد خبر : 7148
  • 09 اسفند 1401 - 10:42
کردستان ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار گردشگر را دارد
اماکن و مراکز اقامتی استان کردستان برای سفر‌های نوروز امسال ظرفیت اسکان بیش از ۵ هزار نفر گردشگر را دارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در گفتگو با کُردتودی از آمادگی صد‌درصدی مراکز گردشگری و اقامتی خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز استان با ظرفیت اسکان بیش از پنج‌هزار نفر در شبانه‌روز فعال است.

آرمان وطن دوست با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سفر‌های نوروزی امسال از ۱۵ اسفندماه آغاز شود، افزود: نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اماکن اقامتی و مجتمع‌های بین‌راهی استان با هدف ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و گردشگران نورزی بهسازی و تجهیز شده‌اند.

وطن دوست گفت: در تعطیلات نوروز نیز با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای اولین‌بار و به‌منظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای، کمپینگ ۶۰-۳۰ در جاده‌های پرتردد استان مستقر می‌شوند.

وی بیان کرد: در صورت تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دارای مجوز، از ظرفیت سالن‌های ورزشی، مدارس، پارک‌های تجهیز شده، مساجد و مراکز موقت نیز برای اسکان مسافران و گردشگران استفاده می‌شود.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهر‌های سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7148
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.