حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت

  • کد خبر : 33696
  • 07 اردیبهشت 1403 - 9:34
آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت
سنندج در طول تاریخ همواره مأمن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی این چنین گران‌بها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» به نقل از شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج، سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است که نام و نشانشان شهره جهانی دارد.

وی افزود: به‌عنوان خادم مردم هنرپرور و فرهنگی شهر سنندج، روز و هفته فرهنگی سنه را به همه مردم کردستان به‌ویژه مردم شهر سنندج، شهر دارالاحسان، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر فرهنگ و هنر تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: سنندج در طول تاریخ همواره مأمن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی این چنین گران‌بها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

شهردار سنندج با تقدیر از استقبال مسئولان ارشد استان و شورای تأمین از تدوین برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج به مناسبت هفته فرهنگی سنه، اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای رسالت اجتماعی و فرهنگی خود در طول سال اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف به‌ویژه در هفته سنه می‌کند که این برنامه‌ها خوشبختانه همواره با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته سنه به هنرهای گوناگون و اقشار و طیف‌های مختلف سنی توجه شده است، گفت: در رویدادها و محتواهایی که در این هفته طراحی شده است هنرهای مختلف از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی و غیره را موردتوجه قرار داده‌ایم.

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

عزت رضایی نیز در ادامه اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ‌نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور باز می‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه استاد سلطانی پژوهشگر و نویسنده مطرح و نام‌آور کشورمان به بهترین شیوه در مورد تاریخ و فرهنگ سنندج صحبت کردند گفت: صحبت در مورد سنندج در حضور چنین اساتیدی انار به اورامان بردن است؛ ازاین‌رو تنها به بیان گوشه‌ای از برنامه‌های هفته سنه بسنده می‌کند.

رونمایی از تابلو خیابانی به نام زنده‌یاد آرمان بنفشی

رونمایی از تابلویی که به نام زنده‌‌یاد آرمان بنفشی جوان فداکار سنندجی نامگذاری شده بود با حضور خانواده آن مرحوم یکی دیگر از بخش‌های آئین افتتاحیه بود.

سردیس عباس کمندی، هنرمند فقید سنندجی رونمایی شد

رونمایی از سردیس عباس کمندی هنرمند نام آوازه شهر سنندج نیز پایان بخش برنامه‌های آئین افتتاحیه بود که قرار است این سردیس در پارک مشاهیر سنندج جانمایی شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33696
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.