حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
با ارائه 15 اثر؛

نمایشگاه آثار هنرمند کردستانی برپا شد

  • کد خبر : 34335
  • 17 اردیبهشت 1403 - 7:31
نمایشگاه آثار هنرمند کردستانی برپا شد
نمایشگاه آثار نقاشی‌خط (مینیاتور) شهرام محمودی، با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان در نگارخانه ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط محمودی، با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان در نگارخانه ارشاد اسلامی این شهرستان برپا شد.

آرش جوانمردی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان عنوان کرد: از سال گذشته تا به اکنون، اداره ارشاد اسلامی دهگلان، سعی بر آن داشت تا هر دو ماه یکبار، نمایشگاهی با موضوعات فرهنگی و هنری در راستای ایجاد تنوع در آثار و همچنین تعامل و ارتباط هنرمندان شهرستان با سایر شهرستان‌ها در نگارخانه این اداره برگزار شود.

جوانمردی افزود: محمودی از هنرمندان شاخص شهرستان قروه هستند و برای به نمایش گذاشتن آثارش در نگارخانه ارشاد اسلامی حضور دارد، در شهرستان دهگلان برای اولین‌بار این اتفاق رخ‌داده که یک هنرمند از شهرستانی دیگر آثارش را در اداره ارشاد اسلامی دهگلان به نمایش می‌گذارد.

وی گفت: آثاری که در نگارخانه به معرض نمایش قرار داده شده است، ترکیبی از خط و نقاشی بوده و در واقع این کار بسیار متفاوت خواهد بود، امیدواریم ازاین‌دست فعالیت‌ها بیشتر در شهرستان رخ دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان یادآور شد: متأسفانه اداره ارشاد اسلامی دهگلان در زمینه زیرساخت با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست که از مهم‌ترین دلایل وجود چنین مشکلاتی کمبود بودجه و مشکلات مالی و البته باید کمبود نیروی انسانی در اداره را نیز به آن اضافه کرد.

جوانمردی در ادامه مطلب افزود: با اختصاص بودجه و رفع کمبودهای مالی موجود در سال جاری، امیدواریم مشکلات زیرساختی و هم چنین نبود نیروی انسانی در اداره ارشاد اسلامی مرتفع گردد.

شهرام محمودی هنرمند چیره‌دست نقاشی‌خط استان بیان داشت: آثار موجود در نگارخانه ارشاد اسلامی دهگلان، با نقاشی‌خط به روش نوین صورت‌گرفته که ترکیبی از خوشنویسی و نقاشی است، بدین صورت که این روش از سبک‌های قدیمی و کلاسیک پا را فراتر گذاشته است.

محمودی در ادامه اضافه کرد: سعی بر آن داریم در تمامی شهرستان‌های استان کردستان نمایشگاه نقاشی‌خط را به‌صورت انفرادی و گروهی نیز دایر کنیم، نمایشگاه‌های گروهی در راستای آموزش هنرجویان علاقه‌مند به حرفه نقاشی‌خط خواهد بود.

وی تأکید داشت: متأسفانه به دلیل نبود و کمبود مکان و فضای محدود موجود در نگارخانه، نتوانستیم تمامی آثار را به نمایش بگذاریم، این موضوع یک ضعف آشکار در بخش فرهنگی و هنری است، زیرا در شان یک شهرستانی با جمعیت ۷۰ هزارنفری نیست که در نگارخانه‌ای با ظرفیت محدود کمتر از ۵۰ نفر را در خود جای دهد، امید است مسئولان در جهت رفع این موضوع مهم اقدام کنند.

این هنرمند نقاشی‌خط اذعان کرد: در بحث آموزش در سطح مدارس شهرستان‌ها با ادارات ارشاد اسلامی و فنی و حرفه‌ای هماهنگی‌های لازم صورت‌گرفته و در صورت تمایل هنرجویان علاقه‌مند، می‌توانیم در مدارس این حرفه را آموزش دهیم.

 

محمودی در ادامه با تأکید بر بحث آموزش و تعلیم رشته نقاشی‌خط به هنرجویان، بیان کرد: حرفه‌ام را با تمرینات بسیار یاد گرفتم و قصد دارم آن را به افرادی که به این رشته علاقه دارند یاد دهم و هرگز از آموزش‌دادن آن خسته نخواهم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع نمایشگاه آزاد بوده و به سبک خاصی کار نشده است و بیش از ۸ سبک در ۱۵ اثر به‌نمایش‌درآمده است، آثاری که قرار بود در معرض دید عموم قرار گیرد در حدود ۵۰ اثر بود، اما به دلیل فضای محدود نمایشگاه، فقط توانستیم ۱۵ اثر را به نمایش بگذاریم، از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم که در جهت ارتقای فضاهای نمایش آثار هنری در شهرستان‌ها اقدام کنند تا هنرمند از سر ناچاری به دلیل نبود مکان مناسب، بسیاری از آثارش را از دید مخاطب پنهان نگه دارد.

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط محمودی هنرمند مینیاتوریست قروه‌ای به مدت یک هفته در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان از ساعت ۸ الی ۱۴ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=34335
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.