حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
 امام‌جمعه سنندج:

تلاش دولت رونق اقتصادی و رفع محرومیت است

  • کد خبر : 33743
  • 07 اردیبهشت 1403 - 14:10
تلاش دولت رونق اقتصادی و رفع محرومیت است
 امام‌جمعه شهرستان سنندج گفت: بیکاری و معیشت از جمله مهم‌ترین مشکلات کردستانی‌ها بوده که در این راستا در چند سال اخیر اقدامات انجام شده و حرکت مسئولین و دولتمردان برای رفع این مهم قابل‌تقدیر بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی»، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: شهر سنندج جایگاه و میعادگاه دین و عرفان است شهری که در تمام کشور به شهره مسجد و مناره معروف است.

 وی افزود: شهر سنندج زادگاه مردان جوانمرد و شیرزنانی همچون اردلانی ها، بابا مردوخ ها بوده که نام و آوازه آنها برای همیشه در تاریخ این شهر خواهد ماند.

امام‌جمعه سنندج در ادامه با تبریک هفته کارو کارگر، بیان داشت: کارگران مولدان به درآوردن چرخه‌های تولید و اقتصاد در کشور ما هستند و به دست تلاشگران آنها است که اقتصاد ما در کارخانه‌ها به بار و رونق می‌نشیند.

 ماموستا رستمی با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام در مورد کارگران و پرداخت حق‌وحقوق آنها بیان داشت: اهمیت و توجه پیامبر اسلام به کارگران در جایگاه ویژه بوده است به‌گونه‌ای که کارکردن را از بزرگ‌ترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای تقرب به پروردگار شمرده است .

 امام‌جمعه سنندج همچنین با تبریک روز معلم، گفت: معلمان از مؤثرترین افراد در تربیت یک نسل در جامعه هستند و به حق نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی و علم‌آموزی در جامعه دارند.

 ماموستا رستمی در ادامه رحلت امام‌جمعه شهر جوانرود را هم تسلیت گفت و افزود: این عالم ربانی تمام عمر خود را وقف خدمت به ترویج ارزش‌های دینی و آگاهی‌بخشی مردم کرد.

 وی در ادامه به مؤلفه امنیت در کشور اجرای عدالت، رسیدگی به مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان اشاره کرد و بیان داشت: در کشور ما با وجود مسئولین انقلابی همه این مؤلفه‌ها موردتوجه خاص است.

 ماموستا رستمی در ادامه به وضعیت مردم فلسطین و غره هم گریزی زد و بیان داشت: شهادت بی‌شمار مسلمان و زخمی‌شدن تعداد زیادی زن، مرد و کودک در فلسطین اشغالی درد بزرگی برای تمامی مسلمانان در هر کجایی این جهان است.

 امام‌جمعه شهر سنندج گفت: باگذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده و تعداد زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار نفر افزایش‌یافته است.

 وی گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این ظلم عظیمی که به مردم مسلمان و بی‌گناه غزه صورت می‌گیرد جای سؤال دارد باید به حال آینده بشریت گریست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33743
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.