حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس:

کردستان به عنوان پایلوت درمان سرطان غرب کشور شناخته شود

  • کد خبر : 6195
  • 18 بهمن 1401 - 13:32
کردستان به عنوان پایلوت درمان سرطان غرب کشور شناخته شود
نماینده مردم سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم وزارت بهداشت، کردستان را در حوزه درمان سرطان به عنوان پایلوت منطقه غرب کشور بشناسد، چرا که زنجیره تشخیص و درمان سرطان در استان کاملا فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، محسن فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد اظهار کرد: به طور قطع این کار باعث امیدآفرینی برای منطقه و تحقق توریسم درمانی خواهد شد که برای اقتصاد استان مفید است.

وی موافقت وزارت بهداشت با راه اندازی دانشکده داروسازی در کردستان را کاری بسیار ارزشمند دانست و بر لزوم افزایش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و پرداخت به روز کارانه کادر پزشکی تاکید کرد.

نماینده مردم سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بدهی علوم پزشکی کردستان از ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به زیر ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم به تراز مثبت برسیم.

فتحی یادآور شد: اقدامات مثبت نظام در استانی محروم مانند کردستان به درستی اطلاع رسانی نشده است و همه مسوول ترویج جهاد تبیین هستیم.

وی تاکید کرد: اعتماد و یکپارچگی بین مردم و نظام باید احیا شود تا شاهد روزهای پرشکوه کردستان در ساحت توسعه کشور باشیم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: تدبیر عالمانه رهبر معظم انقلاب برای عفو جمع زیادی از جوانان در وحدت و یکپارچگی ملی بسیار موثر است.

فتحی ادامه داد: بیمارستان کامیاران ردیف بودجه دارد و کلنگ زنی شده است ولی هیچ پیشرفتی ندارد و باید به درست بودجه ای به آن تخصیص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن نیاز به ارائه نقد به عملکرد مسئولان، اضافه کرد: اعتراص مردم به عملکردها به حق است و وظیفه داریم برای ولی نعمتان خود کار کنیم و اقدامات انجام گرفته را اطلاع‌رسانی کرد.

حدود سه هزار تخت بیمارستانی در کردستان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: باهمکاری همه دستکاه‌ها و مردم، امروز در بحث کرونا در شرایط بسیار خوبی قرار داریم، در حالیکه کشورهای غربی و ژاپن همچنان با مرگ و میرهای زیادی مواجه هستند.

فریدون عبدالملکی افزود: ۵۰ سال پیش تعداد پزشکان متخصص در استان به انگشتان دست هم نمی رسید اما اکنون بیش از ۵۴۰ متخصص، ۷۲ فوق تخصص، ۴۵۰ پزشک عمومی، ۲۲۰ داروساز، ۲۵۰ دندانپزشک و حدود ۱۳ هزار کارد بهداشت و درمان در استان داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و در مجموع ۲۰ بیمارستان با حدود ۲ هزار و ۹۶۵ تخت بیمارستانی در کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6195
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.