حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
رئیس جمهور:

کردستان استانی با سابقه تمدنی و شاخص‌های قابل توجه مدنیت است

  • کد خبر : 21077
  • 12 آبان 1402 - 19:41
کردستان استانی با سابقه تمدنی و شاخص‌های قابل توجه مدنیت است
رئیس جمهور با بیان اینکه کردستان، استانی با سابقه تمدنی و شاخص‌های قابل توجه مدنیت است، گفت: شاخص‌های علم و ادب و فرهنگ و هنر کردستان در تاریخ تمدنی مردم کُرد جایگاه کاملا برجسته‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در نشست مشترک شورای اداری و برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه زمینه کار، تلاش و فعالیت در کردستان فراهم است، اظهارداشت: بدخواهان می‌خواستند استان کردستان را امنیتی کنند ولی آنچنان که رهبری معظم انقلاب فرمودند استان کردستان به حق یک استان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کردستان، استانی با سابقه تمدنی و شاخص‌های قابل توجه مدنیت است، افزود: شاخص‌های علم و ادب و فرهنگ و هنر کردستان در تاریخ تمدنی مردم کُرد جایگاه کاملا برجسته‌ای دارد.

رئیس جمهور افزود: دشمن در حمله و تهاجم و شبیخون فرهنگی به همه فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها می‌خواهد داشته‌های اعتقادی یک ملت جلوه نداشته باشد.

وی از مدیران کردستان خواست تا حفظ هویت این مرز و بوم در تصمیمات مدیریتی حفظ شود چرا که سرمایه‌ای است که مردم را در برابر هجوم دشمن حفظ می‌کند.

وی با قدردانی از فعالیت مدیران در استان، گفت: تمام طرح‌های مهمی که در دور دوم سفر استانی کردستان بهره‌برداری شد، به سبب کار میدانی و جهادی مدیران خود استان بود که این امر ستودنی و قابل قدردانی است.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به ویژه بمباران مردم غزه گفت: مردم غزه را پیروز جنگ با اسرائیل می‌دانیم.

نگاه فرهنگی باید در کردستان حاکم باشد

وی عنوان کرد: در کردستان فرهنگی باید نگاه فرهنگی حاکم باشد تعریف ما از کردستان همان تعریف رهبری یعنی کردستان فرهنگی است و باید در این راستا تلاش های جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه همه باید برای حفظ هویت فرهنگی استان تلاش کنند، گفت: در حوزه اقتصادی هم در کردستان زمینه های خوبی داریم اقتصاد فرهنگی، اقتصاد روستا، اقتصاد صنایع دستی، مرز برای استان کردستان یک فرصت تلقی می شود باید نهایت استفاده را از مرز داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اگر استفاده درست از مرز صورت بگیرد برای خود کشور و همسایه ها قطعا فرصت ارزشمندی است سیاست ما ارتباطا با کشورهای همسایه و هم سو و کشورهای اسلامی است باید تلاش شود بتوانیم از ظرفیت های هم استفاده کنیم و تبادل ظرفیت ها را داشته باشیم و کردستان این ظرفیت را برای تبادل ظرفیت ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: گام هایی که برای کردستان باید برداشته شود گام های تحولی در حوزه های مختلف کشاورزی است که باید با مدیرت صحیح آب در این راستا گام های اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه باید کالاهایی که می تواند زمینه استقلال کشور را حفظ کند در کردستان تولید و رونق پیدا کند، گفت: در این خصوص نیاز به کار جهادی و تلاش همه مدیر ان داریم.

وی ایجاد بازرچه های دائمی را ضروری دانست و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که محصولاتی که در این استان حاصل دست رنج تولید کنندگان صنایع دستی است سودش را خود تولید کننده ببرد و به دست دلالان نیفتد.

وی اذعان کرد: صنایع دستی کردستان باید کاملا مورد حمایت قرار گیرد دولت باید از صنایع دستی به صورت جدی حمایت کند در این حوزه بخش های مختلف دخیل هستند.

وی با بیان اینکه افراد تحصیلکرده و دارای مدارج علمی باید زمینه کارشان فراهم شود، افزود: دانشگاه ها باید براساس نیاز کشور دانشجو بپذیرند این جز سیاست های اصلی نظام آموزشی باشد تا بتوان بعد از تحصیلات بلافاصله جذب بازار شوند و در کنار حل مسائل کشور قرار گیرند.

وی تصریح کرد: ما دانشگاه را اتاق فکر دولت می دانیم باید نظام حل مسائل کشور را دانشگاه های ما در دست بگیرند و در کنار بازار و کشاورزی و صنت باشند.

وی افزود: ما باید در حوزه های مختلف معدن، کشاورزی و غیره ارزش افزوده ایجاد کنیم این کار نیاز به همفکری و همراهی است.

وی با بیان اینکه مدیریت آب از مسائل بسیار مهم است، گفت: آب در کردستان وجود دارد درست بهره برداری کردن از این آب و بازچرخوانی کردن آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برای مسئله بیکاری به ویژه تحصیلکرده های بیکار در کردستان باید یک کار ویژه بکنیم و در این راستا کارگروه ویژه ای با عضویت آقای منصوری، وزیر رفاه وتعاون، استاندار و دانشگاه ها تشکیل شود.

وی اذعان کرد: بنای دولت این نیست که از کنار چاله ها عبور و برای این چاله ها چاره اندیشی نکند از کنار مسائل نباید بدون ارائه راهکار بگذریم باید مسئله را شناخت و در این دولت مسئله حل کرد.

وی گفت: نهضت پروژه های نیمه تمام در این دولت یک نهضت اساسی است و باید پروژه های نیمه تمام در دولت به اتمام برسد.

نباید به هیچ وجه گرفتار حاشیه ها شویم

وی با تاکید براینکه نباید به هیچ وجه گرفتار حاشیه ها شویم متن خدمت به مردم و گره گشایی از کار مردم است، گفت: بسیاری از دولت ها گرفتار همین حاشیه شدند باید با گره گشایی در کارها مردم را به نظام امیدوار کنیم.

وی تصریح کرد: مردم قدرکارها را می دانند حضور پرشور مردم کردستان در میدان آزادی مرا شرمنده کرد البته این حضور برای من طلبه نیست به خاطر نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه توانایی و دانش وجود دارد، گفت: دانایی ها را باید به توانایی ها زمیمه کنیم قطعا اتفاقات خوبی را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی در مورد مناطق آزاد بانه و مریوان و اجرای قانون هم گریزی زد و افزود: مناطق آزاد ما نباید به منطقه ای برای واردات کالا تبدیل شود باید مسیر برای رونق تولید باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21077
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.