حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

کردستان آمادگی میزبانی دوره آینده جشنواره هنرهای تجسمی کشور را دارد

  • کد خبر : 15889
  • 06 شهریور 1402 - 7:27
کردستان آمادگی میزبانی دوره آینده جشنواره هنرهای تجسمی کشور را دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ما آمادگی میزبانی دوره آینده جشنواره هنرهای تجسمی کشور را داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در آئین اختتامیه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در خانه کُرد این شهر برگزار شد از حضور در جمع هنرمندان ابراز خرسندی کرد و یکی از وجوه هنرمندان را آفرینندگی و خلاقیت ذکر کرد.

مهدی رمضانی با قدردانی از متولیان برگزاری و هنرمندان حاضر در این رویداد هنری،خطاب به مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: ما آمادگی میزبانی دوره آینده این جشنواره را هم داریم.

وی یکی از وجوه هنرمندان را آفرینندگی و خلاقیت ذکر کرد و افزود: خدا هنر را دوست دارد و این هنر زیبا مورد قبول بزرگان دین ماست.

معاون استاندار کردستان با بیان اینکه زیبایی‌دوستی و هنردوستی در تمدن اسلامی در دوران مختلف به وضوح قابل تحقیق است، تصریح کرد: اگر مکتب اسلام این تاثیرگذاری و نفوذ را پیدا می‌کند، مربوط به ارزش هنر است.

رمضانی با بیان این که آثار هنرمندان این جشنواره ارزشمند و قابل تقدیر است اظهار داشت: امیدوارم زمینه شکوفایی استعدادهای مردمان ایران زمین به ویژه جوانان بیشتر فراهم شود.

وی بیان کرد: زبان هنر گویا و قابل فهم است و هنرمند از این طریق می تواند بسیاری از مفاهیم سخت و پیچیده را در قالب اثری زیبا بخوبی نشان دهد.

گفتنی است در این جشنواره ۵۱۲۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۱۱۶ هنرجو از ۲۲ استان کشور به مرحله نهایی راه یافتند و راه‌یافتگان طی سه روز به خلق اثر پرداختند.

این جشنواره در حالی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد که افراد برگزیده لوح تقدیر، تندیس و ۷۰ میلیون ریال و افراد شایسته تقدیر نیز ۲۰ میلیون ریال هدیه دریافت کردند.

در ادامه نفرات برتر این جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند:

در رشته تصویرسازی؛ در بخش نوجوان خانم‌ “نگار امینی از اصفهان”، خانم هانیه خزائی تهران و در بخش جوان خانم زهرا مستحبی از همدان و هانیه مرتضی‌زاده از تهران شایسته تقدیر شدند.

در همین بخش، پارسا تولد از استان فارس نفر اول و خانم الهه محمدی از استان قم به ترتیب نفرات اول و دوم بخش برگزیدگان را به خود اختصاص دادند.

در بخش خوشنویسی؛ نوجوان علی صادقی از خراسان رضوی و متین اعتباریابی در بخش جوان شایسته تقدیر شدند.

در همین بخش؛ در بخش نوجوان آیدا قدمی از استان فارس و محمدتقی محرم‌زاد از استان اردبیل به عنوانکنفرات برگزیده انتخاب شدند.

تقدیرشدگان در بخش نوجوان و جوان در رشته سفال و سرامیک به هانیه محمودپور و مهدیه نیلوفر از استان سمنان رسید. برگزیده جوان این بخش به زهرا دانا از استان اصفهان اختصاص یاقت.

تقدیرشده دربخش نوجوان طراحی به علی توسلی از اردبیل و در بخش جوان به زهرا ستاره آسمان از گیلان و فائطه احیایی از اصفهان رسید.

برگزیده بخش جوان طراحی به امیرمحمد از تهران و معصومه از اصفهان رسید.

تقدیرشدگان در بخش نوجوان طراحی گرافیگ حمیدرضا خوش‌گفتار و نیلوفر عبدالملکی از خراسان رضوی رسید.

در بخش عکاسی؛ نوجوان ابوالفضل محمدی از کرج و زهرا علی‌اصغری از تهران و محمدرضا زارع از اصفهان شایسته تقدیر و جایزه برگزیدگان به محمد رسول حاتم‌آبادی از استان مرکزی و محمدرضا جلی‌زاده از آذربایجان غربی اهدا شد.

در بخش نوجوان کاریکاتور؛ خانم‌ میترا کاوه و صاحب ضیایی از مازنداران و فرزین امیری حسینی از کردستان شایسته تقدیر و جایزه برگزیدگان بخش نوجوان و جوان به یاسمن مرادی از کرمانشاه و حسین قربانی از قم رسید.

در بخش مجسمه‌سازی؛ آراس نصیری از کردستان و امیررضا شاه‌حسینی از خراسان رضوی شایسته تقدیر و جایزه برگزیدگان به آراس حسین‌پناهی از کردستان و هانیه بهرامی از کرمان رسید.

در رشته نقاشی؛ ریحانه شکاری و پوریا بهرامی هزاوه از مرکزی در بخش نوجوان و زهرا حیدری از اردبیل و صیده مریم اهراری در بخش جوان شایسته تقدیر و جایزه برگزیدگان به صورت مشترک به شیدا صفاری و تارا لک از البرز رسید.

در رشته نگارگری؛ در بخش نوجوان حدیثه دوستی از قزوین و فرشاد نادران از اصفهان و غزل قربانی از قزوین و نگار نوروزی از اصفهان در بخش جوان شایسته تقدیر و لوح تقدیر و جوایز برگزیدگان در این بخش به فاطمه صحرانوردی و صابر حقانی از اصفهان رسید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15889
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.