حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد:

کردستان، استان معین برای اجرای ۵ پروژه گازرسانی در هرمزگان

  • کد خبر : 3728
  • 15 آذر 1401 - 7:42
کردستان، استان معین برای اجرای ۵ پروژه گازرسانی در هرمزگان
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: این شرکت به عنوان معین برای اجرای 5 پروژه گازرسانی در استان هرمزگان انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، احمد فعله گری در این رابطه گفت: هرمزگان یکی از استان های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است و گازرسانی برای تحت پوشش قراردادن صنایع آن از اهمیت ویژه و حساسی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تکلیف سازمانی که به عهده این شرکت محول شده، در مرحله اول گازرسانی به مجتمع روستایی کوه شا به روش پی سی (PC) در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان در مرحله مناقصه گذاری و انتخاب پیمانکار است که در صورت اتمام این مرحله بلافاصله مراحل تجهیز کارگاه و عملیات گازرسانی آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در خصوص حجم کار اجرائی این پروژه، اظهار کرد: این پروژه گازرسانی شامل ۵ مرحله است که در مرحله اول ۱۰۳ کیلومتر خط انتقال ۱۰ اینچ، یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعبی، ۲ ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعبی، یک ایستگاه ریسور، یک ایستگاه لانچر، ۲ ایستگاه شیر بین راهی، ۴ ایستگاه سی پی اس (CPS) جهت گازرسانی به شهر، روستاها و صنایع محور فارغان سرگز احمدی است که پیمانکار انتخاب شده و در مرحله تجهیز کارگاه است.

فعله گری ادامه داد: پروژه دوم شامل یک ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب، ۶۰۰ متر خط تغذیه ۴ اینچ فلزی، ۶۵ کیلومتر شبکه گازرسانی پلی اتیلن و ۵۵۰ علمک به ۱۲ روستای محور شهرستان کوه شا در مرحله انتخاب پیمانکار است.

وی در مورد پروژه سوم نیز بیان کرد: اجرای پروژه سوم شامل ۷۰ کیلومتر شبکه و ۴۰۰ علمک جهت گازرسانی به ۱۳ روستا کوه شا شمالی است که در مرحله تهیه پکیچ است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در خصوص پروژه چهارم یادآور شد: پروژه چهارم شامل احداث یک ایستگاه سی جی اس (CGS) با ظرفیت ۳۰ هرار متر مکعب، یک ایستگاه تی بی اس (TBS) با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب جهت گازرسانی به شهر، صنایع و ۱۸ روستای محور فارغان سرگز احمدی با اجرای ۱۹۸ کیلومتر شبکه، ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۳۱۲۰ علمک است که در سال جاری پیمان سپاری آن انجام خواهد گرفت.

فعله گری بیان کرد: پروژه پنجم شامل ۱۶۳ کیلومتر شبکه و ۱۵۰۰ علمک جهت گازرسانی به ۲۵ روستای شهر سرگز احمدی است که در سال آینده پیمان سپاری آن اجرایی خواهد شد.

وی گفت: کل پروژه گازرسانی به ۲ شهر سرگز احمدی و فارغان استان هرمزگان شامل ۹۷ روستاست که برای ۶۸ مورد طراحی به اتمام رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار و اجرا بوده و ۲۹ مورد آن نیز با همکاری شرکت استان هرمزگان برنامه ریزی های اولیه جهت طراحی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در خصوص گازرسانی به صنایع استان هرمزگان نیز اظهار کرد: شرکت گاز استان در طرح های که جزو وظایف اصلی است گازرسانی به تعدادی واحد صنعتی است که عمدتا گلخانه بوده که در سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود.

فعله گری افزود: در حال حاضر وظیفه خطیر و حساس گازرسانی در چندین شهر و روستاهای استان هرمزگان به این شرکت واگذار شده و این فرصت گرانبهایی است تا تجربیات به دست آمده در خلال انجام پروژه های گازرسانی در مناطق کوهستانی و صعب العبور استان کردستان به استان هرمزگان منتقل و از فرصت به دست آمده در جهت ایفای وظیفه خدمت رسانی به هموطنان این استان استفاده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3728
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.