حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کاندیداهای انتخابات از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز کنند

  • کد خبر : 27830
  • 14 بهمن 1402 - 8:02
کاندیداهای انتخابات از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز کنند
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم عدم تخریب و تضعیف رقبای انتخاباتی توسط کاندیداها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه جمعه، ۱۳ بهمن ماه در جلسه هم اندیشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲، که در محل سالن پیامبر اعظم (ص)برگزار شد،با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، یاد و خاطر شهدای گرانقدر،امام راحل(ره) و همه کسانی که برای استقرار، استقلال و پایداری این نظام الهی زحمت کشیده‌اند، را گرامیداشت.

وی ضمن تبریک به کاندیداهایی که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: اگر کسی بر مدار تکلیف وارد این عرصه شده باشد خواه برنده ظاهری انتخابات باشد یا نه، اما قطعا نزد خداوند متعال  مأجور است‌.

استاندار کردستان خطاب به نامزدهای این دوره از انتخابات گفت: امیدواریم ورود و حضور شما موجب مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیشرو باشد که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است.

زارعی کوشا با بیان اینکه هر کدام از ما اگر بر حداقل تحلیلی از شرایط فعلی جهان و منطقه واقف باشد می داند که امروز مشارکت بسیار حیاتی و موثر است چرا که عرصه، عرصه تقابل جبهه حق و مقاومت در مقابل جبهه باطل و استکبار است، افزود:  مشارکت در انتخابات یکی از نماد‌های پشتوانه مردمی نظام  است و موجب تقویت جبهه حق و مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد:  بر اساس آنچه در قانون آمده و مطالبه مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور به صراحت بیان کرده است: دولت در سطح ملی و استانی هیچ نامزد و کاندیدایی در انتخابات ندارد لذا وظیفه ما، بخشداران، فرمانداران و همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص‌های معظم له، تلاش برای برگزاری انتخابات مبتنی بر رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت است.

استاندار کردستان برگزاری انتخابات سالم و تامین امنیت برای برگزاری انتخابات را وظیفه مهمی دانست و گفت: باید انتخاباتی برگزار کنیم که  رضایت قلبی مقام معظم رهبری تامین شود و برای تحقق این مهم باید همه جهادی بکوشیم.

زارعی کوشا بر برگزاری انتخابات در کمال امنیت و بدون جانبداری تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با اهتمام مجموعه هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و کمیته‌های فعال ذیل ستاد انتخابات و همه کاندیداها کمک کنیم انتخابات پر شور و بانشاط برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان از همه ظرفیت‌های قانونی برای تأمین سلامت انتخابات استفاده کنند، یادآور شد: یقینا خروجی انتخابات بر اساس آنچه سلیقه و انتخاب مردم است موجب تسریع پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

کاندیداهای انتخابات از تخریب و تضعیف رقبا پرهیز کنند

حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، بیان داشت: رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتخابات از سوی کاندیداها ضروری است و در این زمینه دو قانون عمده وجود دارد که مورد اول ، قانون انتخابات و دومی قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ملاک عمل به این دو قانون است .

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم عدم تخریب و تضعیف رقبای انتخابانی توسط کاندیداها تاکید کرد و افزود: از نوآوری های قانون جدید انتخابات که باید مدنظر کاندیداها باشد این است که اگر افرادی که در ستادهای تبلیغاتی فعالیت می کنن، مرتکب تخلف یا جرمی شوند علاوه بر فرد مباشر، فرد نامزد هم مشمول مجازات قانونی و مسئولیت کیفری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل کنند و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند.
حجت الاسلام حسینی همچنین افزود : در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغاتی نمایند ، مرتکب جرم خواهند شد و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان گفت: با تلاش و مسئولیت‌پذیری مسئولین و خلوص نیت بتوانیم انتخابات سالم و با مشارکت حداکثری در استان کردستان برگزار شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27830
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.