حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
یادداشت:

کاندیداهای انتخاباتی به جای شعار دادن، به وعده‌هایشان عمل کنند

  • کد خبر : 27575
  • 09 بهمن 1402 - 8:41
کاندیداهای انتخاباتی به جای شعار دادن، به وعده‌هایشان عمل کنند
انتخابات تحقق وظایف متقابل مردم و منتخبین می‌باشد، آرای مردم باید به دور از شعارزدگی و بدون ریا، دارای پیام و خواسته آنها باشد که به جریان کلی جامعه جهت ‌دهد، انتخابات امسال هرچه باشکوه‌تر و جمعیت رأی‌دهنده بیشتر باشد، تکالیف مسئولان را بیشتر و مطالبات عمومی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود، هر چقدر به ماه اسفند نزدیک می‌شویم، فضای انتخابات پررنگ‌تر می‌شود، رقابت سالم انتخاباتی واجد شرایطی است که متأسفانه بسیاری از مدعیان اصلاحات إصرار به تخطی در آن را داشته و آن را زیر پا می‌گذارند.

در واقع عزم کافی برای انجام امور و تلاش و کوشش برای آبادانی در بخش‌های مختلف کشور، نیازمند حضور مؤثر مردم در تصمیم‌ها، تشخیص‌ها و اقدامات بوده و نشانه‌ای با ارزش از حیات فکری جامعه در تعالی‌بخشی و رشد کشور می‌باشد، لذا انتخابات با مشورت و از تعالیم دینی، مردم‌سالاری دینی و مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود و کشورشان می‌باشد.

انتخابات تحقق وظایف متقابل مردم و منتخبین می‌باشد، آرای مردم به دور از شعارزدگی و بدون ریا، دارای پیام و خواسته آنهاست که به جریان کلی جامعه جهت می‌دهد، انتخابات هرچه باشکوه‌تر و جمعیت رأی‌دهنده بیشتر باشد، تکالیف مسئولان را بیشتر و مطالبات عمومی نیز افزایش می‌یابد.

انتخابات در هر دوره، امری معطوف به آینده کشور است، انتخابات و منتخبین ضعیف، آینده‌ای ضعیف را رقم می‌زنند، در هر دوره‌ای که انتخابات با اقبال بالای مردم همراه باشد، فضای رشد جامعه مهیاتر و به تحقق اهداف و قوانین و دستورالعمل‌ها کمک می‌کند.

قانون اساسی هر کشوری، عبارت است از سرفصل‌هایی که نظام مدیریت کشور را سامان داده است، معانی قانون و پایبندی به آن موجب اجرایی شدن و استحکام آن در جامعه می‌شود، حق انتخاب برای مردم، تکلیفی دینی و قانونی در نظام اسلامی است و از جایگاه خاص و نسبت به دیگر کشورها از مبانی متقن و محکمی برخوردار است، حق و تکلیف بودن یعنی انتظار مردم برای تحقق خواسته‌های مادی و معنوی به شرط آنکه از این حق استفاده و به این تکلیف عمل شود، منتخب مردم، وظیفه‌ای عمومی نسبت به مصالح و منافع عموم مردم و نظام اسلامی دارد، امروز نظام و جامعه اسلامی در افقی بلند، ارزش‌های خود را شناسانده و درپاسداری از آنها می‌‌کوشد.

برگزاری انتخابات، آزادی و سلامت آن، از بسیاری از بهانه‌ها که بسترساز برخی از فتنه‌انگیزی‌ها و آشوب‌گری‌ها جلوگیری می‌کند، انتخابات براساس مردم‌سالاری و اصل حق انتخاب می‌باشد و این یک منطق پذیرفته شده در جهان است، لذا مشارکت بالای مردم در انتخابات‌ها، نمایانگر اینست که راه بیان مسائل و برون رفت از مشکلات، در راهی منطقی و عقلانی بنام انتخابات است که با انتخابی درست و اصلح، می‌توان نماینده‌ای را راهی مجلس کرد که نماینده آنان در مطالبات بحق و وکیلی برای ارائه طرح‌ها و پیگیر مشکلات مناطق کشور باشند.

مهم‌ترین اثر انتخابات در کشور ایران، اثبات این جمهوریت به معنای واقعیست که راه را برای اراده‌ی عمومی ملت باز کرده و توجه به انظار و آرای عموم ملت، علاوه بر آنکه انگیزه‌ها و امیدها را فزونی می‌بخشد، موجب جلب رضایت مردم و نظارت آنها در مسائل مختلف کشور خواهد شد، جایگاه انتخابات دارای چنان شأن و جایگاهی است که می‌تواند موتور محرک در دیگر مناسبت‌ها و مواقع حضور مردم شود.

یکی از مواردی که بر اعتماد مردم آسیب‌ وارد می کند، وعده‌های نامربوط و بعضاً غیر ممکن برخی از نامزدها در دوران تبلیغات انتخاباتی و پس از آن می‌باشد، بدترین نوع تبلیغات، وعده‌هایی است که محال بوده و نشان‌دهنده عدم تسلط نامزدها بر تسخیر افکار مردم و شرح وظایف نمایندگان می‌باشد.

انتخابات نوعی رقابت است که فرهنگ و قواعد آن در جمهوری اسلامی مبتنی بر بسیاری از فضائل اخلاقی می‌باشد که می‌تواند جامعه را قانع کرده تا در انتخابات حضور مؤثر داشته باشد، رقابت صادقانه و در جهت خدمتگزار بودن مردم و پایبند به اصول اسلامی و اجتماعی، موجب حضور بیشتر مردم در انتخابات می‌شود و بداخلاقی‌های انتخاباتی و رقابت‌های مبتنی بر خواسته‌های نفسانی و دوستدار جاه و مقام، عاملی شکننده در امید و اعتماد مردم می‌باشد.

بازی کردن در زمین دشمن و موجبات خرسندی آنها را فراهم خواهد ساخت، بدون تردید میدان انتخابات میدان بروز ارزش‌های دینی و انقلابی است چه نامزد انتخاباتی موفق به کسب آرا شده و یا نشود، آنچه حائز اهمیت است عمل به تکالیف در ابعاد مختلف انتخابات است که اگر مردم این فرهنگ مترقی را در رقابت‌ها مشاهده کنند بی‌شک، میدان را در رقابت در خدمتگذاری می‌بینند و با اشتیاق در ابن رقابت سهیم خواهند بود.

مردمان ایران، ملتی آگاه بوده که عرصه‌های تأثیرگذار را به خوبی می‌شناسند و در انتخابات ۱۱ اسفندماه علیرغم تلاش دشمنان در دلسرد کردن مردم نسبت به مشارکت در انتخابات، حضوری گسترده خواهند داشت، امروز جمهوری اسلامی از اقتداری بی‌سابقه در سطح جهان برخوردار بوده و همین امر موجب شده تا دشمنان نقاط قوّت جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده، از این‌رو آنجا که دشمنان وارد محدوده‌ی ارزش‌های آنان شود، پاسخی قاطع به آنان خواهد داد.

همچنین ملت ایران، وعده‌های پوچ و اندازه‌ی کوچک دشمنان را ارزیابی کرده‌اند و به این یقین رسیده‌اند که سخنان تهی بدخواهان، تنها در جهت تضعیف ایران، ارکان نظام و جمهوریت کشور است، بنابراین با بصیرت، آگاهی و غیرت، حضور در انتخابات را برای خود نه تنها تکلیف بلکه جهاد در برابر معاندین ملت و مملکت می‌دانند.

ملت غیور ایران اسلامی به خوبی آگاه هستند که بدخواهان و دشمنان فقط به دنبال تضعیف نظام و جریان اسلامی نیستند بلکه آمال و آرزوی آنها تضعیف و نابودی این کشور است، آنها انتخابت ضعیف را زمینه‌ساز خرابی کشور می‌دانند و برای چنین انتخاباتی از هرگونه دروغ‌سازی و هزینه کردن، دریغ نکرده و نمی‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27575
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.