حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کاروان‌های ترویجی الگوی کشت عازم روستاهای کردستان شدند

  • کد خبر : 19977
  • 02 آبان 1402 - 11:41
کاروان‌های ترویجی الگوی کشت عازم روستاهای کردستان شدند
رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اعزام ۸۰ کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی به روستاهای استان کردستان خبر داد.

مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی همزمان با سراسر کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری عازم روستاهای سنندج، بیجار، مریوان، کامیاران، سقز، دیواندره، بانه، قروه و سروآباد شد.

وی افزود: کاروان اعزامی به مریوان مواردی مانند کشت‌های جایگزین گندم و جو، بیمه محصولات کشاورزی، اصول صحیح نحوه کاشت و داشت کلزا و مزایای تناوب زراعی و کشت و توسعه گیاهان علوفه‌ای را ترویج می‌دهد.

 

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان به موضوع مطرح شده توسط این کاروان در سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در شهر کامیاران الگوی کشت قراردادی، جهش تولید و بیمه کشاورزی و در شهرستان سقز هم کاشت، داشت و برداشت گل محمدی، ترویج کلزا، کشاورزی حفاظتی و مدیریت کشت گندم آبی مطرح می‌شود.

فتحی تاکید کرد: آشنایی کشاورزان با اصول کاشت، داشت و برداشت گلرنگ گیاهان دارویی، آشنایی با ارقام و رعایت تناوب در مزارع دیم، کشت گلرنگ و گیاهان دارویی هم در مزارع شهرستان بیجار آموزش داده شد است.

وی اضافه کرد: همچنین کشت مستقیم گیاهان علوفه‌ای از جمله نخود علوفه‌ای، مبارزه با علف هرز ایساتیس و کاشت نخود انتظاری از موضوعات مطرح شده است.

 

رئیس اداره ترویج دانش و فناوری سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: تعداد ۴۰ کاروان ترویجی روز گذشته به تعدادی از مزارع روستاهای استان برگزار شد و ۴۰ کاروان هم امروز عازم شد تا موارد مشخص شده براساس نیاز هر منطقه را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19977
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.