حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کارآفرین گردمیرانی، چشم به راه همت مسئولان است

  • کد خبر : 22420
  • 27 آبان 1402 - 7:02
کارآفرین گردمیرانی، چشم به راه همت مسئولان است
سیفی‌زاده کارآفرین دهگلانی، با ایجاد کارگاه تولید و بسته‌بندی مواد غذایی علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۱۲ نفر به‌صورت مستقیم، برای ۷۰ خانوار نیز به‌ صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، روستاهای شهرستان دهگلان را یک به یک پشت سر می‌گذاریم تا به روستای گردمیران می‌رسیم، روستایی که به صنعتی‌ترین روستای کشور معروف است.

گردمیران، روستایی با مردمان کوشا، تلاشگر و زحمتکش که همیشه در حال کار و تلاش هستند و برای کسب روزی حلال می کوشند.

به سراغ کارآفرینی می رویم که هیچ چیزی نتوانست مانع به تحقق رسیدن اهدافش شود، وی اینک مدیر و سرپرست شرکت تولید و بسته‌بندی مواد غذایی بوده که علاوه بر اینکه توانسته در روستایش اشتغالزایی کند، زمینه اشتغال چندین خانواده را نیز در خارج روستا فراهم آورده است.

ابراهیم سیفی زاده مردی کارآفرین از دل روستای صنعتی گردمیران از توابع بخش بلبان‌آباد شهرستان دهگلان است.که با وی در این گزارش به گفتگو می‌نشینیم.

 لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

من ابراهیم سیفی زاده، ۳۷ ساله و ساکن روستای گردمیران هستم، حدود ۸ سال است که در شرکت تولید مواد غذایی جیاواز به‌عنوان مدیر و سرپرست خدمت می‌کنم، البته از قبل در بسیاری از شرکت‌های پخش مواد غذایی به‌عنوان ویزیتور فعالیت داشته‌ام، من در دوران نوجوانی‌ام تمایل بسیاری به ایجاد شغل و اشتغال‌زایی داشتم و در حال حاضر موفق به ایجاد اشتغال برای چندین نفر و خانواده آنان شده‌ام و بسیار از اینکار لذت می‌برم.

دلیل شما برای انتخاب نام جیاواز برروی محصولات خود چیست؟

جیاواز یک نام کردی بوده و به معنای منحصر به فرد می‌باشد، محصولات تولیدی جیاواز به گونه‌ای است که از مرحله ابتدایی و اولیه تا مرحله بسته‌بندی منحصر به فرد بوده و به تمامی نقاط ایران توزیع خواهد شد.

 شما می‌توانستید سرمایه‌تان را در زمینه‌های دیگری صرف کنید، اما تولید را انتخاب کردید، چرا تولید؟!

من علاقه شدیدی به ایجاد اشتغال و اشتغالزایی دارم، با توجه به اینکه خودم بزرگ شده روستا هستم، دوست داشتم در روستای خودم شغل ایجاد و‌ از مردمان زحمتکش روستا بهره ببرم و برای آنان مفید باشم، اینکه بتوانم برای مردمان سرزمینم مفید واقع شوم، بهترین حس و حال برای من بوجود خواهد آمد.

 در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟ در این زمینه توضیح دهید؟

در زمینه تولید و بسته بندی موادغذایی از جمله ادویه‌جات، سبزیجات، چاشنی‌ها و مواد افزودنی صنایع غذایی از جمله بکینگ پودر، کیک و… فعالیت دارم.

 کدامیک از محصولات تولید شده در جیاواز، مواد اولیه آن در منطقه لیلاخ تأمین می‌شود؟

در حال حاضر، تهیه آویشن و سماق در این منطقه تأمین می‌شود و مابقی مواد اولیه را تهیه و در شرکت بسته بندی و توزیع می‌کنیم.

محصولات تولید و بسته‌بندی شده در جیاواز به کجاها صادر و توزیع می‌شود؟

صنایع غذایی جیاواز در اکثر شهرهای سراسر کشور دارای نمایندگی فعال بوده که محصولات بسته‌بندی این شرکت را در سطح شهر توزیع و پخش می‌کند، اما بدلیل اینکه از سرمایه در گردش کمی برخوردار و شرکتی تازه تأسیس هستیم، از منابع مالی محدودی برخوردار می باشیم، در سال‌های قبل به کشورهایی نظیر عمان و عراق محصولات را صادر می‌کردیم، اما بدلیل نبود سرمایه در گردش از ادامه کار بازماندیم.

 آیا مسئولین از شما حمایت کرده‌اند؟ مطالبه شما از مسئولان چیست؟

بی شک از مسئولان انتظار حمایت و پشتیبانی داریم و اینکه ما را در مسیر تولید و پیشرفت یاری کنند، در اینجا منظور فقط کمک و دستگیری به خودم نیست، مسئولان برای یاری کارآفرینان منطقه می‌توانند در کاهش آمار بیکاری در جامعه مؤثر باشند.

و حرف آخر شما…؟ توصیه من به جوانان و آینده سازان این است که اگر شما بخواهید می‌شود، فقط کافیست شما اراده کنید و همت به خرج دهید، آنوقت خواهید دید که همه چیز به خود شما بستگی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22420
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.