حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده/ از خانه تا گلخانه؛ همت مثال‌زدنی جوان دهگلانی

  • کد خبر : 13416
  • 20 تیر 1402 - 3:49
کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده/ از خانه تا گلخانه؛ همت مثال‌زدنی جوان دهگلانی
پیام سیفی جوان کارآفرین لیلاخی با احداث گلخانه در روستای سلسله شهرستان دهگلان زمینه اشتغال ده‌ها نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، روستای سلسله یکی از روستاهای بخش بلبان آباد در شهرستان دهگلان قرار گرفته است، در این روستا جوانی زندگی می کند که مدتی است گلخانه ای را ایجاد و زمینه اشتغال ده ها نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم نموده است.

این جوان کارآفرین اعلام کرد: علم و دانش خود را از تهران بصورت تخصصی فرا گرفته و اما حالا این حرفه را در روستای خویش بکار می گیرد.

پیام سیفی جوان کارآفرین دهگلانی در مصاحبه با کردتودی بیان داشت: چند سال در پایتخت در زمینه تخصصی خودم فعالیت و‌ کار کردم و به این نتیجه رسیدم که در دشت لیلاخ متأسفانه در این زمینه بصورت جدی کار نشده است، لذا تصمیم گرفتم تا در محل زندگی ام یک گلخانه در مقیاس کوچک ایجاد کنم، که هم به عنوان کارآفرین شغل ایجاد کرده و زمینه اشتغال را برای چند نفر دیگه نیز فراهم آورم.

پیام سیفی کارآفرین دهگلانی ضمن اشاره به این موضوع که محصولات این گلخانه به تمام ایران ارسال می شود، بیان داشت: گل های تولید شده در گلخانه برای مصارف آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرند و ضمناً به تمامی شهرهای استان کردستان و استان های همجوار ارسال می‌شوند.

انتقاد و گله مندی از مسئولان

سیفی، جوان خوش ذوق لیلاخی در انتقاد به مسئولان اظهار داشت: از مسئولان گله مندم که چرا در طول یک سال گذشته حتی برای یکبار از این گلخانه بازدید و‌ وضعیت را از نزدیک نظاره نکرده اند، از مسئولان انتظار داریم که ما را حمایت های مالی و معنوی خویش بی بهره نکنند.

حمایت بی چون و چرای جهادکشاورزی از کشاورزان و کارآفرینان

زلیخا میرکی مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی عنوان کرد: در شهرستان دهگلان، مجموعه آقای سیفی بعنوان واحد‌های فعال مقیاس کوچک شکل گرفته، این در حالی است که بسیاری از واحد‌های مقیاس کوچک بسیاری وجود دارند که در مراحل اولیه و اخذ مجوز قرار دارند.

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دهگلان نیز خاطرنشان کرد: کسانیکه در حال ایجاد واحد‌های مقیاس کوچک هستند، از بدو شروع با مراجعه به جهادکشاورزی شهرستان برای ایجاد این واحدها در روستاها و معرفی جهت اخذ مجوز تهیه نقشه و معرفی به سازمان خواهند بود تا بتوانند در اشتغال زائی شهرستان و استان نقش داشته باشند.

میرکی در ادامه مطلب افزود: حمایت هایی که از سوی جهادکشاورزی شهرستان صورت می گیرد، بر اساس اعتبار اختصاص یافته به جهادکشاورزی شهرستان بوده و برای واحد‌های مجوزدار،‌ معرفی به سازمان صورت خواهد گرفت و اعتباری به آنان اختصاص یافته تا بتوانند برای شروع به کار و ساخت واحدها اقدام کنند.

وی در پایان افزود: در زمینه تغذیه، کود شیمیایی، جهادکشاورزی در حد توان خود کشاورزان را مورد حمایت قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13416
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.