حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
آمار تاسف‌بار حوزه اشتغال؛ 

چنگال بیکاری بر گلوی کردستان

  • کد خبر : 13665
  • 25 تیر 1402 - 4:17
چنگال بیکاری بر گلوی کردستان
بیکاری، شاید به ظاهر تنها یک کلمه به نظر برسد اما در واقع به عمق آن که نگاه می کنیم همه جوره آسیبی را می توان از آن مطرح کرد، آسیب اجتماعی که دامنگیر تنها خود فرد می شود بلکه خانواده را نیز در منجلابی فروخواهد بُرد که شاید نتوان به راحتی از آن بیرون آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بیکاری، شاید به ظاهر تنها یک کلمه به نظر برسد اما در واقع به عمق آن که نگاه می کنیم همه جوره آسیبی را می توان از آن مطرح کرد، آسیب اجتماعی که دامنگیر تنها خود فرد می شود بلکه خانواده را نیز در منجلابی فروخواهد بُرد که شاید نتوان به راحتی از آن بیرون آمد.

چندین سال است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی تاکید دارند و اشتغال زایی به صورت ویژه مورد توجه دولتمردان و سیاستگذاران است چرا که شغل و اشتغالزایی نقطه کانونی در فرایند توسعه اقتصادی تلقی می‌شود و به طرز غیر قابل انکاری به رشد اقتصادی کمک می‌کنند و لازم است که جوانان ما با ایجاد مشاغل جدید در رونق داخلی و خارجی، ارزآوری و ایجاد خلاقیت و نورآوری سبب ایجاد فرصت های تازه در بازار کار شوند اما متاسفانه از یک طرف تنبلی یک سری از جوانان و از طرف دیگر نداشتن برنامه ی مدون از طرف مسئولان برای جوان موجب آمار بالای بیکاری جوانان استان کردستان در سطح کشور شده است.

چندین سال است که در حوزه ایجاد اشتغال، کردستان جزو استان های آخر کشور و در حوزه بیکاری جزو ۳ استان اول کشور بوده و بر اساس آخرین داده های مرکز آمار ایران، در حال حاضر کردستان بیکارترین استان کشور محسوب می شود.

کردپرس طی گزارشی اعلام کرد که طبقمحاسبات انجام شده به استناد نرخ بیکاری و تورم اعلامی مراجع ذیصلاح نشان می دهد، نرخ شاخص فلاکت کردستان در سال گذشته، ۶۲.۷ درصد بوده و تنها ۲ استان کشور در این شاخص وضعیتی بدتر از کردستان داشته است.

شاخص فلاکت برابر با مجموع تورم سالانه در هر منطقه و نرخ بیکاریِ آن در زمانی مشخص است که با انتشار تورم سالانه استان‌ها توسط مرکز آمار ایران، توزیع این شاخص مهم در استان‌ها قابل ارزیابی است.

حال باید دید که جوانان ما چقدر می توانند دست همت را بالا کشیده و در توانمندی خود نقش آفرینی کنند و از طرف دیگر هم مسئولین باید تمام تلاش خود را برای آسان نمودن راه های اشتغال برای فرزندان این بوم و دیار انجام دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13665
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.