حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
یادداشت؛

چرا دروغ دشمنان در جنگ ادراکی بر راستِ ‌تبیینی ما غلبه دارد؟

  • کد خبر : 16181
  • 12 شهریور 1402 - 7:46
چرا دروغ دشمنان در جنگ ادراکی بر راستِ ‌تبیینی ما غلبه دارد؟
مسئله آن است که معاندان چگونه توانستند دروغ خود را بر افکار نسل نو تحمیل کنند و ما نتوانستیم منطق و حقانیت خویش را در اذهان این نسل پویا جای دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در یادداشتی به موضوع جنگ ادراکی دشمن اشاره کرده است که به شرح زیر می باشد:

از سال‌های بعد از دفاع مقدس، معاندان و دشمنان مستکبر نظام شیوه مبارزه خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق سخت و نیمه سخت به جنگ نرم تغییر داده و در نهایت با جنگ شناختی (ادراکی) به ویژه با ابزار رسانه و سایبر، افکار مردم ایران به ویژه بسیاری از جوانان و نوجوانان را به تسخیر در آورده و در این برنامه راهبردی به حدی دقیق و علمی عمل نمودند که حتی تحسین مقام معظم رهبری را در برداشت.

علی رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری به ویژه در سال گذشته مبنی بر وجوب جهاد تبیین، مسئولین فرهنگی خیلی نتوانستند بر هجمه دشمنان در این جنگ نرم غلبه داشته باشند و متأسفانه دشمنان انقلاب در بین برخی از مردم و علی الخصوص نوجوانان و جوانان دو دهه اخیر پایگاه های محکمی را به وجود آوردند.

حال مسئله آن است که معاندان چگونه توانستند دروغ خود را بر افکار نسل نو تحمیل کنند و ما نتوانستیم منطق و حقانیت خویش را در اذهان این نسل پویا جای دهیم؟

آنچه می توان به عنوان مهم ترین دلایل در ارتباط با این وارونگی بیان کرد عبارتند از:

۱- آنها با استفاده از داده های فراوان از بستر فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، توییتر و جستجوگرهای اینترنتی به راحتی بر افکار، مطالبات، نیازها و احساسات نسل نو مسلط شوند و در میزهای تخصصی ویژه ایران با استفاده از کارشناسان خبره و متخصص در زمینه روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، مذهبی و معنوی، سیاسی و حتی نظامی بر روی یافته های حاصل از رصد فضای سایبر، برنامه عملیاتی و راهبردی دقیقی را پیاده و اجرا نمایند. در حالی که ما در شناخت نوجوانان و جوانان و خواسته های آنان نه تنها ناتوان بودیم بلکه برنامه ای برای جذب آنان به ارزش های انسانی، اسلامی، ملی و حتی بومی خود نداشتیم.

۲- کار آنان درعرصه رسانه با اصل اعتمادسازی شروع شده و توانستند با مردم سخن بگویند و نیازهای مادی و معنوی، باورها و احساسات آنها در دست گیرند و وقتی اعتماد ایجاد شد به سادگی دروغ خود را به آنان تحمیل نمودند. ولی ما در برقراری ارتباط عاطفی با نسل جدید ناتوان بودیم، از زبان مردم سخن نگفتیم، غرایز و احساسات آنان را ندیدیم، پاسخگوی سوالات و شبهات آنان به ویژه از طریق رسانه جوابگو نبودیم، پس جبهه دشمن در اعتمادزدایی جوانان موفق تر عمل کرد.

۳- از آنجا که فرهنگ در جامعه ما در چنبره سیاست زدگی گیر افتاده است و طیف ها و جناح های سیاسی برای رسیدن به قدرت تلاش نمودند، دو قطبی و حتی چند قطبی سازی نمایند، عملا مهندسی فرهنگی را در جامعه اسلامی و کشورمان را با چالش روبرو ساخته و دشمنان از این اختلاف متولیان فرهنگی ما سوء استفاده خود را نمودند و هر آنچه خواستند در افکار جوانان، درونی ساختند.

۴- مشکلات اقتصادی کشور از دو خاکریز ضعیف برخوردار بود که موجب بی اعتمادی مردم نسبت به دولت و نظام گردید. یکی ضعف مدیریت ها و گسترش باندهای فساد اداری و اقتصادی که به تعبیر مقام معظم رهبری همچون اژدهای هفت سر در جامعه مشکل آفرین شده است. دوم، ضعف اطلاع رسانی موجب شده است تلاش های دولتمردان و هزینه های سنگین یارانه ای و تخفیفات انرژی و دستاوردهای علمی، فناوری، دانش بنیان و… نادیده گرفته شود.

و این چنین است که علی رغم داشته های فراوان، مدیران دلسوز و تلاشگر، جوانان نخبه، توسعه علمی و فناوری و بسیاری دیگر، به واسطه نبود با مردم، راست ما برای برخی دروغ جلوه می کند و دروغ آنان راست باور می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16181
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.