حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

  • کد خبر : 30230
  • 21 اسفند 1402 - 10:10
چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج
پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری سنندج سال جاری با تعویق و بی‌نظمی‌هایی روبه‌رو بوده که موجبات نارضایتی آن‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروزه بیشتر خدمات شهری را در بخش‌های مختلف کارگران و کارکنان شهرداری برعهده دارند، به نحوی که نبود آن‌ها کارکرد یک شهر را مختل می‌کند و موجب ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

طی دوره‌های گذشته مدیریت شهری در سنندج، همواره پرداخت حقوق کارگران و کارکنان شهرداری با کش و قوس‌های فراوان روبه‌رو بوده است و شهرداران وقت همواره با این مسئله دست و پنجه نرم کرده‌اند.

با روی کار آمدن شورای دور ششم و انتخاب شهردار سنندج، برخلاف سال‌های قبل از آن، پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری سنندج نظم خوبی پیدا کرده بود تا نیمه دوم سال جاری که حقوق بخشی از نیروهای این شهرداری به‌ویژه نیروهای حجمی با تأخیر چند ماهه در پرداخت روبه‌رو شدند که موجبات گلایه‌مندی این افراد را فراهم کرد.

یکی از نیروهای شهرداری سنندج در این مورد می‌گوید: حدود سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ایم و مسئولان شهری باید پاسخگو باشند که ما در این مدت با این وضع گرانی و شرایط بد اقتصادی چطور می‌توانیم زندگی خود را بگذرانیم.

وی که در سازمان عمران شهرداری مشغول به کار است، ادامه می‌دهد: ما طی یک سال گذشته هر دو ماه یک‌بار یا سه ماه یک‌بار حقوق گرفته‌ایم، اما هیچ‌وقت کم‌کاری نکرده‌ایم.

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

این نیروی شهرداری سنندج اضافه می‌کند: با این نحوه پرداخت حقوق و مزایا، شرایط زندگی بسیاری از این خانواده‌ها سخت شده است و در تأمین هزینه تحصیل فرزندان، دارو و درمان، معیشت و سایر هزینه‌های زندگی دچار مشکل جدی شده‌اند.

وی از مسئولان مدیریت شهری به ویژه شهردار سنندج درخواست دارد که پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را با توجه به وضعیت معیشتی و شرایط بد اقتصادی خانوارها در اولویت قرار دهد.

این فرد نمونه چند صد نفر نیروی شهرداری سنندج است که طی ماه‌های اخیر همواره از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تلاش کرده‌اند تا حرف خود را به گوش مسئولان مدیریت شهری برسانند.

شهرداری سنندج در مجموع دارای ۲۲۰۰ نفر نیروی حجمی، شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی است و به نظر می‌رسد این تعویق چند ماهه در پرداخت حقوق بیشتر دامن‌گیر نیروهای حجمی و شرکتی شده است که حداقل حدود یک‌سوم این نیروها را تشکیل می‌دهند.

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

مسائل و مشکلات نیروهای شهرداری را پیگیری کرده‌ام

موضوع به تعویق افتادن پرداخت حقوق بخشی از نیروهای شهرداری سنندج تا جایی پیش رفت که اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و با بیان اینکه در جریان مسائل و مشکلات نیروهای شهرداری سنندج هستم، می‌گوید: اگرچه شهرداری‌ها مستقل بوده و زیر نظر شورا فعالیت می‌کنند اما به عنوان خدمت‌گزار مردم استان باید مسائل و مشکلات کارکنان آنها را پیگیری کنیم و پاسخگو باشیم.

وی می‌افزاید: شهرداری سنندج تا کنون در بحث نهضت آسفالت در نواحی منفصل شهری و حاشیه‌ای و ایجاد پارک و بوستان در نقاط مختلف شهر به‌خوبی عمل کرده است که این مسئله نیز به همت پرسنل شهرداری بوده که با کمترین توقع کار می‌کنند.

استاندار کردستان ادامه می‌دهد: بنده به عنوان نماینده دولت مسئله دیر پرداخت شدن حقوق پرسنل شهرداری سنندج را پیگیری کرده‌ام و از شهردار خواسته‌ام که اولویت اول را به پرداخت مطالبات و حقوق پرسنل اختصاص دهند و تا بیست‌وپنجم اسفند این معوقات را پرداخت کنند.

زارعی‌کوشا اطمینان خاطر می‌دهد که حداکثر تا بیست‌وپنجم اسفند تمام مطالبات پرسنل شهرداری از جمله حقوق و عیدی تسویه شود.

وی تاکید می‌کند: اعضای شورا باید به فکر درآمد پایدار برای شهرداری باشند تا در ایام پایان سال برای پرداخت مطالبات خود با مشکل روبه‌رو نشوند.

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

اولویت شورای دور ششم، پرداخت حقوق کارکنان شهرداری

عزت رضایی، رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این باره به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اولویت شورای دور ششم بر پرداخت حقوق کارکنان بوده و این شعار نبوده و به منصه ظهور رسیده است.

وی می‌افزاید: حقوق کارکنان شهرداری طی دو سال اخیر به روز شده بود اما طی چهار، پنج ماه گذشته تأخیر در پرداخت آن پیش آمده است که رفع خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ادامه می‌دهد: اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته و چه در جلسات خصوصی، رسمی، نطق‌های پیش از دستور و حتی به صورت مکتوب نیز به شهردار تذکرات لازم را در این مورد داده‌اند.

رضایی اضافه می‌کند: در تاریخ دوازدهم اسفند سال جاری مکاتبه‌ای از طرف رئیس شورا به شهردار سنندج مبنی بر اینکه او مکلف است تا بیست‌وپنجم اسفند تمام حقوق معوقه، مزایا و حق بیمه کارکنان شهرداری را تسویه کند و شورا نیز در این راستا هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای را از شهردار قبول نمی‌کند، ارسال شده است.

وی تاکید می‌کند: معتقدیم وقتی که کارکنان شهرداری آرامش خاطر نداشته باشند کار مردم هم جلو نمی‌رود که در این مورد شهردار هم قول داده است تا بیست‌وپنجم اسفند همه معوقات را تسویه کند و اگر انجام نشود اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

شهرداری سنندج حدود ۲۳۰۰ نیرو دارد

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه مبلغ معوقات مشخص نیست، تصریح می‌کند: در مجموع شهرداری سنندج بالغ بر ۲۳۰۰ نیرو دارد که تخمین زده می‌شود حقوق حدود یک‌سوم از این نیروها عقب افتاده باشد که بیشتر نیروهای حجمی و شرکتی هستند.

رضایی در مورد چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق کارکنان شهرداری سنندج می‌گوید: از ابتدای دور ششم شورا، پرداخت حقوق به‌روز بوده است، اما مسائل و مشکلات متعددی سال جاری گریبانگیر شهرداری شد؛ از جمله محکومیت‌های مالی در چندین پرونده قدیمی تا تکمیل پروژه‌های عمرانی که همه اینها برای شهرداری هزینه‌بردار بود.

وی با بیان اینکه شهرداری دارای نیروی زیادی بوده، اما منابع مالی آن محدود است، اضافه می‌کند: ما شهر صنعتی نیستیم و منابع مالی ما از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود که آن هم محدود است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اظهار می‌کند: از کارکنان شهرداری که پرداخت حقوق آن‌ها به تعویق افتاده است عذرخواهی می‌کنیم، اما مطمئن باشند که دلسوزانه و مجدانه پیگیر احقاق حقوقشان خواهیم بود که تا پایان سال همه معوقات تسویه شود.

چرایی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای شهرداری سنندج

پرداخت تمام معوقات کارکنان شهرداری سنندج تا ۲۵ اسفند

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج به عنوان سکاندار مدیریت شهری و در جایگاه اول پاسخگویی به نارضایتی کارکنان شهرداری در مورد پرداخت نشدن حقوق و مزایای آن‌ها به خبرنگار ایمنا می‌گوید: همان‌طور که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تمام حقوق و مزایای کارکنان را تسویه کرده‌ایم، سال جاری نیز همچون دو سال گذشته، بیست‌وپنجم اسفند تمام حقوق و عیدی کارکنان پرداخت می‌شود.

وی می‌افزاید: شهرداری بیش از ۲۲۰۰ نیرو دارد که حقوق نیروهای حجمی که حدود ۳۰۰ نفر هستند حدود دو ماه و سایر کارکنان نیز یک ماه عقب افتاده است.

شهردار سنندج خاطرنشان می‌کند: به‌طور قطع مسائل اقتصادی کشور، مسائل بین‌المللی و سوق دادن مسائل اقتصادی به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر همچون سکه و دلار از سوی همشهریان، بر تعویق افتادن پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تأثیرگذار بوده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس آنچه که مسئولان مدیریت شهری سنندج وعده داده‌اند باید تا بیست‌وپنجم اسفند همه حقوق معوقه کارکنان شهرداری تسویه شود، مسئله‌ای که باید دید آیا تحقق خواهد یافت یا همچنان کارکنان این شهرداری باید از بی‌نظمی در پرداخت حقوق و مزایای خود گلایه‌مند باشند.

نبود درآمد پایدار در شهرداری سنندج را شاید بتوان از جمله مهم‌ترین دلایل ناتوانی شهرداری در تأمین هزینه‌های خود برشمرد که همواره بر پرداخت حقوق کارکنان نیز تأثیرگذار بوده است.

منبع: خبرگزاری ایمنا کردستان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30230
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.