حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

چاله چوله‌های شهر ویترینی از ناهماهنگی مدیریت شهری/ درمانی بر زخم‌های کهنه بستر آسفالت شهرسنندج نیست

  • کد خبر : 10139
  • 16 اردیبهشت 1402 - 8:13
چاله چوله‌های شهر ویترینی از ناهماهنگی مدیریت شهری/ درمانی بر زخم‌های کهنه بستر آسفالت شهرسنندج نیست
مدیریت نشدن کنده‌کاری‌هایی دستگاه‌های اجرایی موجب شده تخریب معابر شهری روزبه‌روز بیشتر شود و انتظار می‌رود که شهرداری و شورای اسلامی شهرسنندج توجه جدی‌تری نسبت به رعایت حقوق شهروندی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، قدیمی بودن و کیفیت پایین آسفالت در خیابان‌های شهر سنندج مشکلاتی را برای مردم این شهر به وجود آورده به طوری که در این شهر حتی یک خیابان بدون دست‌انداز و چاله وجود ندارد.

وجود دست‌انداز و‌ چاله‌های گاها بسیار خطرناک ناشی از بین رفتن آسفالت خیابان به دلیل قدیمی بودن و یا کنده کاری شخصی در خیابان‌های شهر، مشکلاتی را برای عبور و مرور صاحبان خودروهای این شهر به وجود آورده است، وجود این چاله ها گاها آن قدر زیاد و عمیق است که خود شهروندان با ماسه و خاک اقدام به پر کردن آن می کنند.

شهروندان سنندجی هر روز، صبح خود را با استرس عبور خودروهایشان از معابری پر از چاله و چوله آغاز می‌کنند.

این شهروندان که سالهاست از وضعیت بسیار نامناسب روکش آسفالت کوچه و خیابان‌ها گله مندند، می‌گویند، این مشکل موجب رخ دادن تصادفات و وارد آمدن آسیب جدی به خودرو هایشان شده است.

شهروندان با انتقاد از اقدامات سطحی و لگه گیری پراکنده برای رفع برخی از این چاله‌های آسفالت خیابان ها، آن را ناکافی می‌دانند.

محمدی از رانندگان تاکسی سنندج با بیان اینکه وجود چاله، دست انداز و سرعت گیر‌های فراوان در سطح شهر، موجب ایجاد مشکل در جلوبندی خودرویم می شود، افزود: رانندگانی مثل من که تردد زیاد دارند، باید بخش زیادی از درآمدشان را صرف تعمیر خودرویشان کنند.

سلطانی از دیگر شهروندان سنندجی نیز می‌گوید: در بارندگی‌های اخیر به دلیل افتادن خودرویم در یکی از چاله‌هایی که با آب پر، و دیده نمی‌شد کمک خودرویم شکست و لاستیکم ترکید و مغازه داران در آن محل می‌گفتند، روزی نیست که چند خودرو به مشکل تو در این نقطه دچار نشوند.

رضایی دیگر شهروند سنندجی نیز با اشاره به لکه گیری نامناسب آسفالت خیابان‌های این شهر گفت: لکه گیری‌ها در سطح شهر سنندج آنقدر بی کیفیت است که یک ماه از آن نمی‌گذرد باز هم تخریب می‌شود، انگار که قیر در آسفالت استفاد شده خیلی کم است.

رشیدی شهرار سنندج چند روز پیش از آغاز نهضت آسفالت در این شهر و آغاز تحویل دو هزار تن قیر به کارخانه آسفالت این شهر خبر داده بود.

 کنده‌کاری‌هایی مانند ترمیم لوله‌های آب فرسوده، کنده‌کاری‌های شرکت‌های گاز و مخابرات، استفاده از آسفالت نامناسب و مدیریت نشدن این امور موجب شده تخریب معابر شهری روزبه‌روز بیشتر شود

حجم مشکلات روکش آسفالت در سنندج آنقدر زیاد است که برای حل آن‌ها به جای نهضت، نیاز به انقلابی در این زمینه است، تا شاید باری از مشکلات شهروندان این شهر برداشته شود که هزینه‌های چند میلیون تومانی برای تعمیرات خودرویشان، ناشی از چاله‌های بی شمار خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10139
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.