حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
روزی برای مدافعان سلامت و فرشتگان زمینی؛

پیشنهاد سابقه ایثارگری برای پرستاران بخش کرونا در کردستان

  • کد خبر : 22754
  • 28 آبان 1402 - 13:08
پیشنهاد سابقه ایثارگری برای پرستاران بخش کرونا در کردستان
مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در محل تالار ابن سینای دانشکده پزشکی سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پرستاری یعنی هنر عشق ورزیدن به همنوعان به قیمت گذشتن از جسم خود و این مصداق ایثار است، پرستاران همواره با شور و عشقی آسمانی مشغول مراقبت و رسیدگی به بیماران هستند.

پرستار، چه واژه عجیبی است؛ واژه‌ای که واژه‌هایی چون صبر، از خود‌گذشتگی و ایثار را در خود دارد؛ این صبر نشانه عشقی است که در وجود یک پرستار نهفته است. فرقی نمی‌کند روپوش سفید پرستاری در بیمارستان به تن داشته باشی یا از اهل خانه‌ات پرستاری کنی و یا مانند همسران جانبازان سال‌ها نگهبان درد همسر باشی؛ به هر حال تو یک پرستار هستی که صبر در وجودت نهادینه شده و دیگران با نام تو آرام می‌گیرند.

صبح امروز به مناسبت روز پرستار مراسمی در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور فرمانده سپاه کردستان برگزار شد.

فریدون عبدالملکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم اظهار داشت: ما اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، هرگونه حمله‌ای از طرف رژیم صهیونیستی به بیمارستان و حمله به غزه را محکوم میکنیم.

وی گفت: اگر بخواهیم نگاهی به دوران کرونا بیندازیم، به خاطر خواهیم آورد که یک جنگ کامل بین انسان و عامل ناشناخته بود، در این فضا کادر بهداشت و درمان خط مقدم جبهه بودند و ایثار و از خودگذشتگی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشتند، در این دوران نیز مشابه آن را داشتیم.

وی گفت: پرستاران سلامت و امنیت را به جامعه بازگرداندند و امروز می‌بینیم که مردم و کادر درمان به راحتی بدون ماسک حضور می‌یابند.

عبدالملکی ادامه داد: جامعه پرستاری در سالهای متمادی خصوصا دوران کرونا رسالت خود را به خوبی انجام داده است و به بهترین نحو بیماران را دریافتند و به آنها کمک کردند و امید را به بیماران نیز اهدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: قشر پرستار ما در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم هستند و کارشان عبادت محسوب می‌شود لذا با روحیه انسانی بالا خدمت را در اولویت کارهای خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: پرستاران نیز همانند سایر اقشار دیگر یک سری مشکلات دارند که باید دست به دست هم دهیم و با ابزاری که در اختیار داریم مشکلات را به حداقل برسانیم.

اجرای طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در کردستان

دکتر فتحی‌پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار داشت: طرح تعرفه‌گذاری پرستاری در استان کردستان اجرا شد و دو مرحله مرداختی علی‌الحساب به پرستاران پرداخت شد که تا ده روز آینده متمم آن به طور کامل پرداخت خواهد شد.

میزان تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان کردستان بین دو تا سه هزار تخت بستری است لذا جزء دانشگاهی با تیپ یک است لذا در بحث نظارت و درمان در بین دانشکاه‌هایی با تیپ یک، رتبه پنجم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد مراکز درمانی کردستان رتبه اول اعتباربخشی را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته که استان کردستان میزبان زوار اربعین بودند رضایتمندی از خدمات بهداشتی و درمانی را در بخش‌های مختلف خدمت به زوار شاهد بودیم.

فتحی‌پور اضافه کرد: هیچگاه نباید یادمان برود که کرونا چه جان‌هایی را از ما گرفت و بر خود وظیفه می‌دانم که از همه کسانی که در این راه با جان و دل خدمت کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه سردار گشتاسبی با تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار اظهار داشت: امروز و برای این انقلاب همه اقوام نقش‌آفرین بودند، همانطور که یکی از سازمان‌ها و رده‌هایی که در دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند پرستاران ما بودند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بی‌تردید در این شرایط حساس، هر قدمی که برای تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه برداشته می‌شود بر ذهن بیدار و قاموس ماندگار تاریخ نگاشته خواهد شد و در این راستا تلاش و ازخودگذشتگی کادر پرستاری قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز که در مراسم تجلیل از پرستاران سخت کوش هستیم باید قدردان این قشر زحمت‌کش باشیم.

سردار گشتاسبی بیان داشت: امروز در هر افق و جریانی که ما به جلو قدم بر می‌داریم باید گروهی جانفشانی کنند و همانطور که شاهد بودیم پرستاران ما در روزهای سخت کرونا پیش قدم در امر امنیت و سلامت جامعه بودند.

وی گفت: امروز اگر انقلاب اسلامی ما ماندگار شده است بخاطر موفقیت در تمامی ردههایی است که به دست آوردیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر افزود: امروز حرف ما برای این نظام و ملت و مردم نجیب این است که ما تلاش کنیم که مشکلات را در سایه وحدت و همدلی به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه باید به مردم کردستان درود فرستاد که در هیچ تنگنایی پشت انقلاب را رها نکردند و از بدو پیروزی تا به امروز همواره پشت این انقلاب بودند، تصریح کرد: مهر، محبت و عطوفت از ملزومات کار پرستاری است، دلداری دادن به مریض، القای روحیه مثبت و مهرورزی سبب تسریع در امر درمان می شود.

پیشنهاد سابقه ایثارگری برای پرستاران بخش کرونا 

مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان نیز در ادامه با تبریک روز پرستار عنوان داشت: پرستاران این افتخار را دارند که امروز روز زادروز میلاد حضرت زینب برای آنان انتخاب شده است.

وی گفت: جا دارد به مقامات بالا دست پیشنهاد شود که پرستارانی که در دوران سخت کرونا مشغول به خدمت بودند سابقه ایثارگری برای آنان لحاظ شود که انشالله به برکت نام حضرت زینب این امر به زودی صورت پذیرد.

کارخانه لاستیک بارز کردستان نیز به مناسبت روز پرستار ۱۰۰ حلقه لاستیک را به بیمارستان کوثر سنندج اهدا کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22754
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.