حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پیش‌بینی بارش برف در غرب و تندبادهای شدید در شرق کردستان

  • کد خبر : 26683
  • 23 دی 1402 - 8:07
پیش‌بینی بارش برف در غرب و تندبادهای شدید در شرق کردستان
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: فعالیت سامانه بارشی با قدرت بیشتر تا روز دوشنبه در استان تداوم خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از اداره کل هواشناسی کردستان، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان در این خصوص اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی که از روز چهارشنبه گذشته وارد استان کردستان شده، از امروز تقویت شده و گسترش می‌یابد.

وی از صدور هشدار مجدد سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت سبب بارش برف و باران (غالبا برف) کولاک برف در گردنه‌ها و نواحی مرتفع، وزش باد شدید، مه و کاهش دید می‌شود.

پناهی ادامه داد: بیشترین منطقه اثر این سامانه برای مریوان، سروآباد، سلین، سنندج، بانه، بیجار، زرینه، کامیاران، هزارکانیان سقز، نساره، یاسوکند، موچش، گل تپه، کامیاران، قاملو، دهگلان و تمامی ارتفاعات استان پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: امکان اختلال جدی در تردد و لغزندگی مسیرهای شهری و بین شهری به خصوص گردنه‌های استان، کاهش محسوس دید افقی در سطح استان به ویژه گردنه‌ها و ارتفاعات در اثر مه و کولاک برف (امکان لغو پرواز) راه‌بندان و امکان مسدود شدن جاده‌های روستایی و شهری وجود دارد.

پیش‌بینی وزش باد شدید برای نیمه شرقی کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی، وزش باد در نیمه شرقی استان شدید و در محدوده هشدار سطح نارنجی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: علیرغم اینکه ریزش‌های جوی در این بخش نسبت به سایر نواحی کمتر میباشد، اما وزش باد سبب کولاک و به تبع آن کاهش محسوس دید افقی خصوصا در گردنه ها و جادههای مواصلاتی خواهد شد.

وی گفت: تندبادهای لحظه‌ای و وزش باد شدید در غالب ساعات شبانه روز به ویژه برای نیمه شرقی و نواحی واقع در شمال شرق استان همچون بیجار، زرینه، قروه، قاملو دهگلان هزارکانیان سقز و مناطق نیمه شرقی محتمل است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26683
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.