حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پیش‌بینی افزایش ١٥ درصدی ورود گردشگر به کردستان

  • کد خبر : 30570
  • 27 اسفند 1402 - 14:19
پیش‌بینی افزایش ١٥ درصدی ورود گردشگر به کردستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد ١٤٠٢ در سومین جلسه ستاد خدمات سفر استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد در سنندج برگزار شد، گفت: باتوجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز برنامه‌های متنوعی در اماکن تاریخی و گردشگری استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: نظافت و آماده‌سازی موزه‌ها و بناهای تاریخی استان، عقد قرارداد با جامعه و انجمن راهنمایان گردشگری برای حضور در محوطه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان، برنامه‌ریزی برای گشت‌های شهری، تعیین شهرهای مکمل سفر، تکمیل اطلاعات سایت کردتوریسم و تهیه کد کیو آر برای دسترسی آسان گردشگران و استانداردسازی ٨٠ درصد واحدهای اقامتی و پذیرایی از جمله مهمترین برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند صنعت‌گران توانمند کردستانی در شهرهای مختلف استان از جمله سنندج، سقز، بانه و مریوان برپا می‌شود. مهرزاد افزود: همچنین به‌ منظور راهنمایی گردشگران در این ایام، بیش از ٧٠ هزار اقلام تبلیغاتی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه شده است که در اختیار مسافران گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات در مراکز اقامتی، از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در استان بوده است.

مهرزاد بیان کرد: در صورت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم فرهنگی باید مجوزهای لازم از فرماندار‌‌ی‌ شهرستان‌ها اخذ و به دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان اطلاع داده شود.

وی افزود: با بیان اینکه به ‌منظور تسهیل سفر گردشگران در ایام تعطیلات نوروز ١٤٠٣ هیچ‌گونه افزایش نرخی در مراکز اقامتی استان نخواهیم داشت، گفت: در حال حاضر بیش از پنج‌هزار و پانصد تخت در مراکز اقامتی دارای مجوز استان مهیا است و برنامه‌ریزی ما برای فراهم نمودن دو برابر این ظرفیت با همکاری اعضای ستاد به‌صورت موقت برای ایام تعطیلات نوروز می‌باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تاکید کرد: همچنین باید آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان توسط اعضای کمیته‌ تخصصی اسکان و نظارت به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات‌سفر استان ارائه شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل مناسب میان سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد، شاهد ارائه خدمات شایسته و مطلوب به مسافران و گردشگران در استان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30570
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.