حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بیجار برگزار شد + عکس

  • کد خبر : 16503
  • 15 شهریور 1402 - 19:55
پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بیجار برگزار شد + عکس
در این آیین مردم عزادار بیجار در قالب گروه های خانوادگی و چند نفره، بعد از نماز صبح مسیر 20 کیلومتری حد فاصل خروجی شهر بیجار به سمت امام‌زاده حمزه عرب را پای پیاده به تاسی از پیاده روی عظیم اربعین حسینی پیمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در این آیین مردم عزادار بیجار در قالب گروه‌های خانوادگی و چند نفره، بعد از نماز صبح مسیر ۲۰ کیلومتری حد فاصل خروجی شهر بیجار به سمت امام‌زاده حمزه عرب را پای پیاده به تاسی از پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی پیمودند.

این آیین عزاداری حسینی به عنوان آیینی که در سالهای اخیر با استقبال اقشار مختلف مردم عزادار و حسینی بیجار همراه بوده، تجلی گوشه‌ای از عمق محبت مردم این دیار نسبت به امام حسین (ع) و نهضت سرخ عاشوراست.

در این آیین پیاده‌روی که در مسیر، موکب‌هایی برای توزیع حلیم، چای و دمنوش، تدارک دیده شده بود، حال و هوای اربعین حسینی در کربلا را تداعی می‌کرد.

در آستان مقدس امامزاده واجب التعظیم حمزه عرب(ع) واقع قله کوهی به نام امامزاده، همراه و همگام با عزاداری حسینی این شهرستان، هم تدارکات صبحانه، دمنوش، چایی، حليم و نهار دیده شده است.

زائران و عزاداران حسینی صبح و ظهر اربعین حسینی از سراسر شهرستان، از اولین دقایق صبح در این مکان متبرکه حضور یافته و در کنار برگزاری آیینهای عزاداری به پخش نذورات می‌پردازند.

قرائت زیارت اربعین توسط هیات مذهبی در آستان مقدس امامزاده حمزه عرب، با هدف زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و ارادت عزاداران حسینی نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

عصر امروز هم آیین تعزیه‌خوانی در آستان مقدس امام زاده حمزه عرب برگزار شد و همزمان در مساجد و تکایای مذهبی، طبخ حليم و توزیع غذای گرم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16503
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.