حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

پژوهشگر دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران برتر جهان اسلام قرار گرفت

  • کد خبر : 24262
  • 15 آذر 1402 - 11:45
پژوهشگر دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران برتر جهان اسلام قرار گرفت
رئیس دانشگاه کردستان گفت: "داوود جمینی" پژوهشگر این دانشگاه در جمع ۴۲۴ پژوهشگر پر استناد برتر حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری جهان اسلام قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حامد قادرزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)لیستی از اسامی پژوهشگران برتر را اعلام کرد که اسم این پژوهشگر دانشگاه کردستان هم در آن قرار دارد.

 

وی افزود: تعداد ۴۲۴ نفر پژوهشگر پر استناد در گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه‌ موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری دسته‌بندی شدند.

 

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: براساس این گزارش دکتر «داوود جمینی» پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه کردستان در زمره پژوهشگران پراستناد برتر حوزه «علوم جغرافیایی» قرار گرفت.

 

قادرزاده ادامه داد: در گزارش پیشین در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) مؤسسه (ISC)، تعداد ۳۳۳ پژوهشگر به عنوان پژوهشگر پر استناد این حوزه معرفی شده که در سال جاری شاهد رشد ۲۷ درصدی پژوهشگران بودیم.

 

دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه اصفهان به ترتیب دارای بیشترین تعداد پژوهشگر هستند.

 

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

 

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی – مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24262
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.