حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

پسری که یک روزه مرد خانواده شد

  • کد خبر : 26973
  • 27 دی 1402 - 9:32
پسری که یک روزه مرد خانواده شد
روز دوشنبه بود که پسر بچه‌ 10 ساله‌ای برای ملاقات با فرماندار شهرستان پای در مکانی گذاشت تا کنون فقط از دور آن را دیده بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، روزهای دوشنبه هر هفته ملاقات عمومی در فرمانداری بیجار با نماینده دولت برگزار می‌شود که در کنار همه مسائل و مشکلاتی که مراجعه کنندگان با خود به همراه دارند، پسربچه‌ای ۱۰ ساله، تنها آمده بود که با فرماندار ملاقات کند.

از آنجایی که بیشتر مراجعه کنندگان روزهای ملاقات عمومی، مردان و زنان و جوانان جویای کاری که فارغ‌التحصیل شده‌اند، حضور یک نوجوان ۱۰ساله تاکنون بی سابقه بوده است.

با او هم صحبت شدیم و با همان جملات کوتاه و دبستانی، عرق چهره‌اش حکایت از روزگاری می‌داد که باید در همین سن کم، مرد خانواده‌ای باشد که برای حل مشکلی به فرمانداری آمده است.

با توجه به استرسی که داشت، نمی‌خواست پیش از آنکه با شخص خود فرماندار بیجار مشکل یا مسئله‌اش را طرح کند و کسی از محتوای نامه‌ای که به دست داشت، خبردار شود.

زیر لب زمزمه‌ای داشت و سنگینی نگاه مراجعه کنندگان را بر خود احساس می‌کرد، امّا با اعتماد به نفس بالایی که داشت، اهمیت نمی‌داد و مطالبی که قرار بود عنوان کند را آماده می‌کرد.

ملاقات عمومی فرمانداری بیجار روزهای دوشنبه ساعت ۸صبح تا ۱۲ظهر است و در این روز و این ساعت، این دانش‌آموز باید سرکلاس درس و مشغول تکالیف معلم باشد، نه در انتظار ملاقات با فرماندار!

باید امری مهم در پیش باشد، با آنکه بسختی می‌شود با چنین نوجوان تازه مرد شده، باب سخن را باز کرد، ولی کوتاه گفت که والدینش یکساعتی برایش از دبستان مرخصی گرفته‌اند و باید زود برگردد.

پس از ساعتی نوبت به این نوجوان مرد شده رسید و تنهایی با فرماندار ملاقات کرد و بعد از گذشت زمان ۱۰دقیقه‌ای با چهره‌ گشاده بیرون آمد.

بازهم نخواست با من صحبت کند و گفت، فرماندار قول داده که کمک کند، خواسته‌اش برآورده شود، خواسته‌ای که به کمک خانواده‌اش در نامه‌ای نگارش کرده و امروز همراه خود آورده بود.

فرماندار شهرستان بیجار عصر امروز سه‌شنبه از آن نوجوان دبستانی ۱۰ساله، بدون ذکر نام و نشان او، پرده برداشت و گفت: پدر این نوجوان که جوان‌ترین مراجعه کننده ملاقات عمومی فرمانداری شهرستان بوده، است، به علت آسیبی که به کمرش وارد شده و خانه نشین است، به نمایندگی او آمده است.

محمدحسین محبیان افزود: پدر این دانش‌آموز کارگر روز مزد است و به علت آسیبی که به کمرش وارد شده است، درآمد بسیار ناچیزی دارد و نمی‌تواند اساسی‌ترین نیاز یک خانواده چهارنفره را محیا کند، درخواست تهیه یک دستگاه تلویزیون دارد.

وی ادامه داد: این پدر خانواده نوشته‌است که فرزندانم در منزل بدون تلویزیون زندگی می‌کنند و در میان هم سن و سالانشان دچار سرخوردگی شده‌اند.

محبیان توضیح داد: درکنار اینکه با ادارات بهزیستی و کمیته امداد صحبت کرده‌ایم تا راهی برای کاهش درد و افزایش سطح درآمد وی پیدا کنیم، در حال حاضر به این مرد کوچک خانواده قولی داده‌‎ایم برای تهیه تلویزون که امشب برآورده خواهد شد.

وی گفت: در گروه شورای اداری شهرستان بیجار در نرم افزار ایرانی ایتا، موضوع را طرح کردیم تا با مشارکت مدیران ادارات، محصولی با کیفیت ایرانی تهیه و تقدیم این خانواده شود.

فرماندار بیجار اظهارکرد: اولین کمک مالی به همراه بسته معیشتی قابل توجه را فرمانده سپاه بیجار اعلام کرد و سایر مدیران ادارات هم با مبالغ ۵ تا ۱۰ میلیون ریالی، یک دستگاه تلویزون ۱۰۰میلیون ریالی تهیه شد.

کردتودی، نوجوان ۱۰ساله‌ای که دیروز در مقام یک مرد به میدان آمده بود، تنها بخش کوچکی از خانواده‌های نیازمندی است در این شهرستان با حفظ آبرو، با مشکلات و کمبودهایی زندگی می‌کنند و شاید همسایه‌هاهم از حال آنها بی‌خبر باشد.

گروه‌های مردم نهاد، بسیج و موسسه‌های خیریه بصورت مقطعی به خانواده‌های نیازمند کمک می‌کنند که قابل تقدیر است، فرمانداری شهرستان بیجار به واسطه دستیار مردمی، باید از ظرفیت این چنینی استفاده کند و با ایجاد و حمایت از اشتغال‌های خانگی و زودبازده، باری از مسائل و مشکلات این قشر آسیب‌پذیر بردارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26973
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.