حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

پروژکتور چراغ سینما کردستان مریوان را بی‌فروغ کرد

  • کد خبر : 24714
  • 23 آذر 1402 - 8:15
پروژکتور چراغ سینما کردستان مریوان را بی‌فروغ کرد
پروژکتور معیوب، سینما کردستان مریوان را با دارا بودن سالن‌های با کیفیت و امکانات بروز تعطیل کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، امروزه سالن‌های سینما یکی از اماکنی هستند که در میان مردم جایگاه ویژه‌ای داشته و شهروندان با اهداف گوناگون از این محیط فرهنگی بهره می‌گیرند.

سینما در ایجاد امنیت و محیطی آرام برای شهروندان تاثیر بسزایی دارد و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز موثر است.

سینما کردستان شهر مریوان که یکی از سینماهای مجهز استان می‌باشد، با دارا بودن سالن‌های با کیفیت و امکانات بروز بیش از ۳ ماه است که تعطیل شده است که در همین رابطه با سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر مریوان به گفتگو پرداختیم.

رحمان هوشیاری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی خاطر نشان کرد: سینما یکی از بزرگترین ابرقدرت‌های فرهنگسازی در دنیا محسوب می‌شود که تاثیر کوچکترین نمای ظاهر شده بر آن را به سرعت می‌توان در میان مردم کوچه و بازار دید.

وی تصریح کرد: سینما وسیله‌ای است برای نشان دادن فرهنگ‌ها و اندیشه‌هایی که شاید به سختی بتوان با زبان روزمره بیان کرد و در واقع سینما تاثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تجاری جامعه خواهد گذاشت.

به گفته وی سینما کردستان مریوان از سینماهای دارای امکانات بروز است و بخاطر مشکل پروژکتور آن، از اوایل پاییز سال جاری تعطیل شده است.

وی گفت: بنده چندین بار مکاتبه‌های اداری و مذاکره حضوری و تلفنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران در این خصوص داشته‌ام که تاکنون نتیجه‌ای نداده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان ادامه داد: متاسفانه شهر مریوان که شهر فرهنگ‌پرور و نگين سبز غرب كشور، مادر تئأتر خيابانی كشور و جهان محسوب می‌شود امروز جای خالی سینما را باید احساس کند.

فاتح بادپروا مدیر سینما کردستان مریوان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار کرد: سینمای شهر مریوان بعد از چند سال فعالیت بیش از ۳ ماه است که به دلیل خراب شدن پروژکتور تعطیل شده است.

وی افزود: اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی کردستان در حوزه عمل فعالیتی ندارد و فعالیت آن تنها در حد نامه‌نگاری است و در واقع پیگیری این مسئله بر عهده سینما شهر تهران است که سینماها را فعال نمایند چون تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

مدیر سینما کردستان مریوان بیان داشت: توافقنامه‌هایی که بین حوزه استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران وجود دارد نیز تاثیری در تغییر این وضعیت نداشته‌اند.

وی گفت: وظیفه قانونی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی تهران و استانداری است که کمک نمایند تا این مشکل برطرف شود اما تاکنون هیچ حمایتی در این خصوص رخ نداده است

بادپروا با بیان اینکه تاکنون هیچ نوع تسهیلاتی به سینمای مریوان واگذار نشده است، افزود: متاسفانه با وجود اینکه در شهرهای دیگر سینماهایی با بیش از ۱۵ میلیارد تومان هزینه دولتی احداث می‌شوند اما برای دستگاه پروژکتور سینمای مریوان که شاید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز باشد همکاری و کمکی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌های بسیاری در این خصوص با استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است و به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، افزود: تنها سینمای مریوان است که به صورت خصوصی فعالیت دارد و سایر سینماهای استان به صورت دولتی فعالیت دارند و در طول این سال‌ها نیز، ضررهای مالی بسیاری را متقبل شده‌ایم و فقط برای اینکه چراغ سینمای مریوان خاموش نشود در تلاش بوده‌ایم اما حمایتی از جانب استاندار، فرماندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ندیده‌ایم.

در پایان امیدواریم با حمایت مسئولین و با نگاه ویژه‌ای که دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ و هنر بخصوص در استان کردستان داشته است، به زودی شاهد رفع مشکل سینما کردستان مریوان باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24714
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.