حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
روند لاک‌پشتی اجرای پروژه فرهنگی؛

پروژه‌ای ۱۴ ساله که در قلب دهگلان نیمه‌کاره رها شده است!

  • کد خبر : 19478
  • 27 مهر 1402 - 7:48
پروژه‌ای ۱۴ ساله که در قلب دهگلان نیمه‌کاره رها شده است!
پروژه کتابخانه عمومی دهگلان در مصوبه سال ۱۳۸۸ قید شد، اما به‌دلیل عدم وجود اعتبار به پروژه و پس از گذشت ۱۴ سال از اجرایی شدن مصوبه، بدون پیشرفت فیزیکی متوقف و راکد باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، کتابخانه عمومی شهرستان دهگلان از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان بود که ساخت و احداث آن به مسکن و شهرسازی واگذار شد.

این پروژه در مصوبه سال ۱۳۸۸ قید شد اما بدلیل عدم وجود اعتبار به پروژه و پس از گذشت ۱۴ سال از اجرایی شدن مصوبه، بدون پیشرفت فیزیکی متوقف، رها و راکد باقی مانده است.

حمید معتصمی فرماندار دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: زمین این مجموعه چهار طبقه توسط شهرداری وقت دهگلان تأمین و در جهت احداث و ساخت، به مسکن و شهرسازی واگذار و کلنگ احداث آن نیز در سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد.

وی گفت: پروژه کتابخانه در سال ۹۰ با اعتبار اولیه به مبلغ ۳ میلیارد ریال در تحویل پیمانکار قرار داده شد و در اوایل سال اقدام به تجهیز کارگاه، حفاری و بتن‌ریزی کرد، شناژ و زیرسازی پروژه در حال انجام بود که به ناگاه پیمانکار از ادامه کار انصراف داد.

معتصمی عنوان کرد: فعالیت اجرایی و ساخت مجتمع کتابخانه عمومی دهگلان از سال ۹۱ شروع شد، درصد پیشرفت فیزیکی پروژه تقریباً ۵ درصد بوده و با توجه به تورمی که در سالهای بعد از شروع احداث آن بوجود آمد و همچنین اختلافاتی که در بین پیمانکار و کارفرما قرار گرفت قرار گرفت پیمانکار از ادامه کار منصرف شد و در سال ۹۳ پروژه نیز از پیمانکار سلب مسئولیت شده و در حال حاضر نیز در همان شرایط موجود باقی مانده است.

وی در ادامه بیان کرد: شرایط تحریم و‌ افزایش قیمت در سال‌های ۹۲ و ۹۳ موجب شد که پیمانکار اعلام کند پروژه با توجه به قراردادی که داشته است، قادر به ادامه پروژه نیست و‌ درخواست قراداد جدید را داشته که مورد موافقت قرار نگرفته و در همان مرحله راکد ماندن و‌ بودجه ای به آن اختصاص نیافته است‌.

فرماندار دهگلان خاطر نشان کرد: پیمانکار پروژه اعلام کرده بالغ بر سه میلیارد ریال از کارفرما در سال ۹۲ طلب داشته که به قیمت روز ۲۰ میلیارد ریال خواهد بود، آنچه که پیمانکار پروژه اعلام کرده مشکلات حقوقی و ارتباطی بین کارفرما و پیمانکار و‌ دو شخص حقوقی بوده که از زمان پروژه بعلت مشکلات مالی باعث تعطیلی پروژه شده است.

معتصمی اضافه کرد: شواهد حاکی از آن است که تقریباً یک دهه از به غبار نشستن این پروژه طلسم شده می‌گذرد، شهرستانی با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت با تنها کتابخانه‌ای که دارد نمی‌تواند جوابگوی یک شهرستان باشد.

وی در پایان بیان کرد: در جلسات شورای اداری تصمیم بر آن شد که زمین این کتابخانه به نهادهای دیگری و‌ در جهت احداث بخش‌های درمانی واگذار شود که این مورد نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19478
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.