حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد:

پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان کردستانی

  • کد خبر : 9412
  • 31 فروردین 1402 - 8:41
پرداخت ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان کردستانی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در طول سال گذشته در مجموع ۷۰۰میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان استان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی اصغر دریایی شب گذشته درکرسی آزاداندیشی فعالان هنری و سینمایی شهرستان سنندج اظهار کرد: در سالی که گذشت ۷۰برنامه‌ فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار شد و در این زمینه همه حوزه‌ها را پوشش داده و عدالت کامل را رعایت کردیم.

وی پرداخت تسهیلات در قالب تبصره‌های مختلف را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: درحال حاضر نیز روند پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۶ به هنرمندان در حوزه‌های مختلف ادامه دارد اما پرداخت این تسهیلات نیز قوانین و مقرراتی دارد که باید روند خود را طی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به اجرای طرح آموزش هنر رایگان برای هنرمندان اشاره کرد و افزود: این دوره‌های آموزشی بصورت رایگان برای هنرجو و هنرآموز برگزار می‌شود،ضمن اینکه کانون‌های مساجد مکان بسیار مناسبی برای آموزش است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارکستر بانوان هنرستان هنرهای زیبای سنندج فعال است، ادامه داد: همکاری و همراهی اعضای انجمن موسیقی در این زمینه بسیار کم است و انتظار می‌رود ارتباط با انجمن موسیقی بیشتر باشد.

دریایی به حوزه تئاتر نیز اشاره و اضافه کرد: گروه‌های تئاتر باید تعامل بیشتری با هم داشته باشند و با زمان‌بندی از سالن نمایش استفاده کنند.

وی افزود: در سفر رییس جمهور به استان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافت و در حال حاضر نیز در عرصه اقتصاد هنرنگارخانه هنر تازه بازگشایی شده آماده است و پلاتوهای سقز دیواندره و بانه نیز به زودی کلنگ‌زنی می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین فرهنگی وهنری گفت: در این زمینه اعتبارات دولتی جوابگو نیست و باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعضی از کانال‌ها در حال تخریب هنرمندان بوده و قصد تخریب فضا و هنرمندان را دارند، اظهار کرد: ما باید خود وارد عمل شده و این کانال‌ها و افراد را تحریم کنیم و اجازه ندهیم به اهداف شوم خود برسند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته دریافت و اعطای کارت هنر گفت: سه هزار نفر در استان از صندوق اعتباری هنر خدمات دریافت می کنند.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان هنری و سینمایی به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9412
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.