حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

پرداخت بیش از ۲۴ میلیارد ریال زکات در بیجار

  • کد خبر : 9375
  • 30 فروردین 1402 - 12:20
پرداخت بیش از ۲۴ میلیارد ریال زکات در بیجار
مسئول زکات شهرستان بیجار گفت: در سال 1401 بیجاری‌ها بیش از 24 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که حدود 55درصد این مبلغ را صرف هزینه های امور محرومین و نیازمندان شد.

عمران احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: از محل جمع آوری زکات مردم روزه دار بیجار، حدود ۱۳ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال که ۵۵درصد کل زکات جمع آوری شده را شامل می شود صرف هزینه های تحصیلی، مسکن احداثی، معیشت و سایر موارد برای خانواده های محرومین و نیازمندان شده است.

وی افزود: ۱۶۵ مورد کمک هزینه تحصلی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، احداث مسکن به تعداد ۱۳ مورد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ۳۹۸ میلیون و ۸۰۳ هزار ریال، کمک معیشتی به تعداد یک هزار و ۴۰۴ مورد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۳ میلیون و ۳۴۶ هزار ریال از محل درآمدهای غیر مستقیم به حساب امداد و۷۳۳ مورد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال از محل درآمدهای مستقیم حامیان و خیرین و حدود ۱۰ مورد که شامل سایر حمایت ها با اعتباری افزون بر ۶۱۴ میلیون ریال هزینه شده است.

مسئول زکات شهرستان شهرستان بیجار گفت: در حوزه عمرانی محل هزینه کرد زکات، حدود ۱۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال که ۴۵درصد زکات را شامل می شود در موارد عامل المنفعه هزینه شده است.

احمدی افزود: تعداد ۶ مسجد با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال، حمایت مالی یکی از حوزه های علمیه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کمک به حسینیه ها یک مورد با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اينكه روحانيون نقش زيادي در جمع آوري زكات دارند از امام جمعه بيجار درخواست کرد: ضمن معرفی روحانيون فعال و متخصص در مسائل زكات، با برگزاري جلسات تخصصی، روحانيون را با ويژگی هاي پرداخت زكات، بازكردن راه شرعی و قانوني براي هزينه كردن زكات در بخش هايی مانند تهيه جهيزيه براي دختران نيازمند، بهبود وضع امرار معاش و زندگي بعضی از مردم و رفع ناهنجاری های اجتماعی بيشتر آشنا نمايند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9375
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.