حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0
فیلم؛

پالنگان بهشت گمشده ایران

  • کد خبر : 7099
  • 08 اسفند 1401 - 10:02
پالنگان بهشت گمشده ایران
پالنگان یکی از روستاهای پلکانی و هدف گردشگری کردستان است که با داشتن چشمه‌های خروشان، رودخانه بزرگ سیروان، پوشش جنگلی و بافت روستا به بهشت گمشده کردستان معروف است که در طول ایام سال گردشگران زیادی از اقصی نقاط ایران و همچنین خارج کشور از این منطقه بازدید می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فصل بهار زمان مناسبی برای دیدن ماسوله کردستان است؛ هرچند که دیدن این مکان زیبا در فصل زمستان نیز خالی از لطف نیست اما زیبایی این بهشت زیبا در فصل بهار چندبرابر می‌شود.

از سنندج که به سمت این بهشت زیبا حرکت می‌کنیم تا چشم کار می‌کند سرسبزی و زیبایی است و دیگر از دود و دم و هوای آلوده شهر خبری نیست، زیبایی این بهشت در فصل بهار چندان زیباست که گویی طبیعت مخملی سبز به خود پوشانده است.

زمانی که به روستای پالنگان، این بهشت گمشده در دل کردستان می‌رسیم باید مسیری را تا روستا قدم زنان طی کنیم؛ اولین چیزی که از ابتدای راه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند صدای دلنواز آبی است که در کنار مسیر می‌گذرد و روح را صیقل و از هیاهو و جنجال زندگی شهر دور می‌کند.

آب و هوای روستا در فصل بهار بسیار خنک و معتدل است و طبیعت بکر و چشم‌نواز، آبشارهای طبیعی، صدای غرش آب رودخانه، باغ‌های زیبا و سرزنده و مسیر پیاده روی بی نظیر در دل این طبیعت بکر سبب جذب گردشگران بسیاری از جای‌جای دنیا شده‌است.

در کنار دیدن این همه زیبایی، بستن چشم‌ها و گوش سپردن به نوای طبیعت نیز خالی از لطف نیست، صدای آب روان، آواز خوانی دسته‌جمعی پرنده‌ها، وزش نسیم خنک بهاری، حتی صدای موسیقی که از دور به گوش می‌رسد… حسی که در شهر یافت نمی‌شود.

این روستای زیبا هر ساله میزبان برگزاری جشن باستانی نوروز است که مهمانان و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7099
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.