حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
یادداشت؛

پاسداران بزرگترین سنگر در دفاع از ارزش‌های الهی

  • کد خبر : 28745
  • 24 بهمن 1402 - 7:48
پاسداران بزرگترین سنگر در دفاع از ارزش‌های الهی
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه انقلاب اسلامی که برخاسته از اراده مردمی بود، حفظ و تداوم یابد، باید جوانان متعهد و سربازان فداکار اسلام به صورتی نظم‌مند، سازمان می‌یافتند و سپر حوادث کشور و بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های الهی شوند، به همین دلیل، امام راحل (ره) نهاد مقدس سپاه پاسداران را در اواخر سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در اوایل ایام پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ طبق فرمان حضرت امام خمینی (رض) به جوانان انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از آنان گرد هم جمع آمدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران را بنا نهادند.

پاسدار در لغت به معنای نگهبان و مراقب بوده و پاسداران، کسانی هستند که در مواقعی که امنیت کشور در خطر است، از میان مردمان برخاسته و مانند دژی محکم، در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی‌دارند، شباهت بسیاری که در عملکرد و هم خوانی اهداف پاسداران با سیره ی امام حسین (ع) بود باعث شد که روز تولد مبارک ایشان به عنوان روز مقدس پاسدار، تعیین و نامگذاری گردد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اینکه انقلاب اسلامی که برخاسته از اراده مردمی بود، حفظ و تداوم یابد، باید جوانان متعهد و سربازان فداکار اسلام به صورتی نظم‌مند، سازمان می‌یافتند و سپر حوادث کشور و بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های الهی شوند، به همین دلیل، امام راحل (ره) نهاد مقدس سپاه پاسداران را در اواخر سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند.

سپاه پاسداران، زمانی شکل گرفت که کشور با انواع توطئه‌ها و شرارت‌ها دست و پنجه نرم می‌کرد و واضح بود که دشمنان مستکبر تاب دیدن عزت و شکوه ملت را نداشتند، در نتیجه توطئه دشمنان آغاز شد و در همان آغاز انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، توطئه و فتنه انگیزی را شروع کردند که در اوایل راه با هوشیاری رهبر و مردم، ناکام ماندند.

سپاه پاسداران در بسیج و سازماندهی آزادیخواهان و اداره خط نبرد با استکبار جهانی، نقش اساسی داشت، امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی می‌فرماید: شما پاسداران فرزندان اسلام و فرزند رسول خدا هستید، به دین اسلام خدمت و در راه خدا قیام می‌کنید، شما پاسدار قرآن کریم و اسلام مقدس هستید.

بی‌شک قیام عاشورا و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش فقط برای صیانت و پاسداری از ارزش‌های دینی بود، اگر فداکاری و پاسداری سالار شهیدان نبود، شاید امروز نامی از اسلام و مکتب برجای نمی‌ماند، سید و سالار شهیدان پاسداری را یک وظیفه دانست و دین را به نمایش گذاشتن غیرت دینی تشبیه کرد.

پاسداری، رسالتی انسانی و الهی که شایسته بندگان وارسته است، از صفات بارز پاسداران می‌توان به این مورد اشاره نمود که آنان به عزت و اقتدار حسینی افزودند و راوی رنجی شدند که در طی قرن‌های متوالی بر انسان و انسانیت رفته است، پاسداران در کنار دیگر نیروها، همانند امام حسین علیه السلام، پیام شان را به گوش جهانیان رساندند، به پاس خدمات شایسته آنان و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، سوم شعبان که زادروز امام حسین شهید مظلوم کربلاست روز پاسدار نام گرفت.

پاسدار و پاسداری یک پیام است و ریشه در ارزش‌های الهی دارد، هر انسانی در انجام دادن وظیفه و تعهّد خود نسبت به اسلام، پایدارتر باشد و با جدّیت تمام به آن عمل کند، بی‌تردید پاسدار است، پاسداری به معنای کارآیی، تعهّد، زهد و فریاد برآوردن علیه تباهی و فساد است، سپاه پاسداران مولود انقلاب و انقلاب نیز مولود عاشوراست و همین پیوند و ارتباط مستحکم میان نهاد سپاه پاسداران و آموزش های اصیل اسلامی که بخشی از آنها ریشه در واقعه عاشورا دارد، سبب شد تا روز میالد سرور آزادگان، امام حسین (ع) از سوی رهبر کبیر انقالب روز پاسدار نام بگیرد.

پاسداری فرهنگ عزت و افتخار است و پاسداری از انقلاب سرلوحه این تفکر است، این معنا در سپاه پاسداران معنای خاص خودش را دارد، پاسداران کسانی هستند که با وجود انگیزه‌هایی که در دنیای مادی امروز وجود دارد، لباس تقوا به تن کرده و قدم در میدان‌ها گذاشته و ندای پاسداری از دین و دیانت را سر می دهند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28745
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.