حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
کردتودی گزارش می‌دهد؛

وقتی چهار طرف دهگلان در آنتن‌دهی نقطه کور هستند!

  • کد خبر : 32700
  • 25 فروردین 1403 - 10:48
وقتی چهار طرف دهگلان در آنتن‌دهی نقطه کور هستند!
در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و... از طریق شبکه‌های مخابراتی و زیرساخت‌های آن فراهم می‌شود اما گویا چهار طرف شهرستان دهگلان در آنتن‌دهی نقطه کور هستند!

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اینترنت یکی از ابزارهای اساسی عصر امروز در تمامی دنیا به شمار می‌رود، شاید در دهه‌های گذشته اینترنت چندان موردنیاز جامعه بشریت نبوده است؛ اما امروزه با قاطعیت می‌توان گفت که نبود یا ضعیف‌بودن اینترنت می‌تواند روابط بین کشورهای دنیا و همچنین تعامل بین انسان‌ها را دچار اختلال کند.

 عدم پوشش خطوط مخابراتی و اینترنت همراه و خانگی در درون و خارج از شهر دهگلان، مشکلاتی را برای مردم و شهروندان این شهرستان به وجود آورده است.

 ضمن ضرورت و دسترسی مداوم مردم به ارتباطات، متأسفانه اکثر مناطق داخل شهر و روستاهای شهرستان دهگلان هنوز هم از پوشش آنتن‌دهی خطوط همراه اول، ایرانسل، رایتل و همچنین اینترنت محروم هستند، زیرساخت‌های ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل، رایتل و اینترنت در دهگلان آن‌گونه که باید، توسعه‌نیافته است و کمبودهای زیادی از این نظر وجود دارد که سبب بروز مشکلات برای مردم شهرستان شده است.

در زمینه اینترنت، تلفن ثابت، خطوط اپراتورهای موجود، زیر ساخت‌های مخابرات، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در شهر و برخی روستاها، مشکلاتی را به وجود آورده که نیازمند توجه ویژه مسئولان مربوطه است.

 اگر بخواهیم اینترنت و پوشش خطوط مخابراتی را در دهگلان مورد بررسی قرار دهیم، می‌توان گفت که سطح کیفیت اینترنت در جای‌جای نقاط شهر چندان مورد رضایت مردم نیست و بسیاری از کاربران در این زمینه گلایه‌مند هستند و نمی‌توانند کارهایشان را دراین‌خصوص به‌خوبی انجام دهند.

 اینترنت خانگی مستقیماً توسط سازمان مخابرات ارائه می‌شود؛ اما ارائه اینترنت تلفن همراهی یا همان سیم‌کارت توسط اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل صورت می‌گیرد که درهرصورت تأمین‌کننده اصلی آن مخابرات است.

 نارضایتی شهروندان از ارائه کیفیت پایین اینترنت و خطوط مخابراتی 

 استفاده از اینترنت صرفاً در جهت انجام کسب‌وکار نیست، بلکه برای کارهای روزمره مردم با اینترنت سروکار داشته و از پایین‌بودن سرعت آن گلایه‌مند هستند. به دلیل ضعیف‌بودن اینترنت داخلی بارها شاهد شکایات و اعتراض‌های مردمی بوده‌ایم، اما در این حوزه متأسفانه راهکار مناسبی اتخاذ نشده است.

 محمد عباسی، از شهروندان دهگلانی و ساکن شهرک شافعیه در گفتگو با کرد تو دی، بیان کرد: در حال حاضر ما از خطوط مخابراتی که به کاربران و شهروندان خدمات ارائه می‌دهند، بهره‌ای نمی‌بریم، این موضوع فقط مربوط به اینترنت نیست، بلکه ما در زمینه پوشش آنتن‌دهی خطوط همراه اول، ایرانسل و رایتل با مشکل جدی مواجه هستیم.

 برای افزایش سطح کیفیت اینترنت و پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه، باید راهکارهایی مناسب اتخاذ و صرف نصب دکل در چند نقطه شهر شود، این که شهروندان از پایین‌بودن سرعت اینترنت ناراضی باشند، امری طبیعی بوده و این موضوع حتی می‌تواند انجام یک‌رشته از کارهای روزمره را نیز مختل نماید.

معضلی که حل شدنی نیست!

 دلنیا محمدی، از ساکنان شهرک فرهنگیان دهگلان نیز یادآور شد: عدم پوشش اپراتورهای مخابراتی و اینترنت ثابت و همراه به معضلی همه‌گیر در سطح شهر تبدیل شده است، در منزل، اینترنت ثابت خانگی و همراه یک حکم را دارند، هر دو کار نمی‌کنند، واقعاً چه کسی در این زمینه پاسخگوست؟ درحالی‌که بسیاری از کارهای من توسط اینترنت انجام می‌گیرد.

 کوروش منصوری ساکن شهرک بهاران، نیز در ادامه گفت: علاوه بر قطعی اینترنت ما دچار مشکل قطعی ارتباط همراه اول و ایرانسل نیز هستیم که اکثر خانواده‌ها با این موضوع مواجه هستند؛ زیرا زیر ساخت به‌صورت اصولی در شهرک‌ها هنوز نتوانسته مهیا شود.

 در پایان، باید توجه شود که دسترسی به اینترنت و تلفن همراه از نیازهای مردم و یک ضرورت برای ارتباط به شمار می‌رود و بخش عظیمی از مردم از این راه زندگی خود را می‌گذرانند و چه‌بسا شغل و حرفه آنان وابسته به اینترنت بوده که در واقع بی‌خبری مطلق اکنون در این مورد وجود دارد و برای رفع این مشکلات نیاز به خدمت دلسوزانه مسئولین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32700
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.