حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
دانه‌های بهشتی کام گردشگران را شیرین کرد؛

جشنواره‌ای به شکرانه برداشت یاقوت‌های سرخ در منطقه جهانی اورامانات

  • کد خبر : 21830
  • 18 آبان 1402 - 21:37
جشنواره‌ای به شکرانه برداشت یاقوت‌های سرخ در منطقه جهانی اورامانات
استاندار کردستان از رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه و نیز آسفالت راه دسترسی روستای دله‌مرز از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، استان کردستان و منطقه جهانی هورامان از جمله مراکز تولید انار با کیفیت در کشور است که هرساله به هنگام رسیدن این میوه پربرکت، جشنی به شکرانه برداشت آن برگزار می‌شود.

امسال هم با گذر از جاده‌های پرپیچ‌‌و‌خم و کوهستانی و  پاییز هزار رنگ هورامانات، به روستای هدف گردشگری دله‌مرز محل برگزاری جشنواره استانی انار رسیدیم؛ جشنی که روز پنج‌شنبه ١٨ آبان‌ماه سال‌جاری با حضور جمعی از علاقمندان و گردشگرانی از سراسر کشور در دل طبیعت برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم گفت: امروز در یکی از زیباترین و بکرترین نقاط دنیا هستیم، دیاری که مردمان آن به‌سان طبیعت زیبا، در پایمردی و استقامت هم‌چون کوهستان شاهو، در بزرگی و شکوه و عظمت همچون کوه کوسالان و در زلالی و پاکی مانند رود خروشان سیروان هستند.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: امروز استان کردستان سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها، شادی و نشاط و در کنار هم بودن و برادری و خواهری است و میزبانان این منطقه امروز هر آنچه را که در اختیار داشته‌اند در طبق اخلاص گذاشته و به مردم عرضه کرده‌اند.

استاندار کردستان با بیان اینکه تمرکز ما در دولت سیزدهم توسعه صنعت گردشگری در استان است، افزود: امروزه گردشگری در ابعاد مختلف ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ، سلامت، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ورزﺷﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و…مطرح می‌شود که گردشگری کشاورزی هم بخشی از آن است.

وی عنوان کرد: استان کردستان در سال‌جاری با حضور مهمانان و گردشگرانی از سراسر کشور، موفق به برگزاری چندین جشنواره در بخش گردشگری کشاورزی شده است.

زارعی‌کوشا با تاکید بر توسعه راه و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به‌منظور رونق زیرساخت‌های گردشگری استان افزود: در دو سال گذشته بیش از ٣٠٠ کیلومتر از راه‌های استان آسفالت شد که عمده این راه‌ها، محور گردشگری بوده است.

استاندار کردستان یادآور شد: در سفرهای رئیس جمهور به کردستان اعتبار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ابلاغ و مصوب شد که امیدواریم آنچه وظیفه دولت و آنچه به‌عنوان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است دنبال شود‌.

توسعه باغات انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کارآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره بود.

همچنین عرضه محصولات و فرآورده‌های جانبی انار، اجرای مراسم انار‌گردانی، عرضه تولیدات صنایع‌دستی منطقه، دف‌نوازی، برگزاری موسیقی سنتی و معرفی آیین‌های محلی و … از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد فرهنگی بود.

گفتنی است برداشت انار در منطقه جهانی اورامانات از نیمه مهر آغاز می‌شود و تا آخر آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21830
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.