حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به کردستان:

زائرین اربعین، باشماق مریوان را به عنوان مرز ترددی انتخاب کنند

  • کد خبر : 15797
  • 04 شهریور 1402 - 9:36
زائرین اربعین، باشماق مریوان را به عنوان مرز ترددی انتخاب کنند
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف بازدید از چندین پروژه گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان وارد استان کردستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی امروز هم‌زمان با سومین روز از هفته دولت به‌ منظور بازدید از چند پروژه شاخص گردشگری و بررسی وضعیت مرز باشماق مریوان وارد استان کردستان شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران، کردستان را مهد فرهنگ و هنر توصیف کرد و افزود: کردستان به لحاظ میراث، وقتی تاریخ‌باستان را مطالعه می‌کنیم، قدمتش بیشتر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و تمدنی زیادی در استان وجود دارد که به آن افتخار می‌کنیم، علی‌رغم اینکه دشمنان نگاه پر طمعی به این دیار داشته اما خوشبختانه به هوشیاری وحدت و سلحشوری مردم همه توطئه‌های بدخواهان خنثی و با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز باشماق کردستان برای پیاده‌روی اربعین انتخاب شده است، تاکید کرد: به زائران توصیه می‌شود که با توجه به اینکه، این استان ظرفیت‌های گردشگری، آب و هوای معتدل و چشم‌نوازهای طبیعی را دارد، مرز باشماق را به عنوان مسیر انتخاب کنند.

وزیر میراث ابراز داشت: همه جای ایران دیدنی و مقصد گردشگری و ظرفیت جاذبه‌های طبیعی را دارد، اما کردستان، یک استان استثنایی  و به خاطر موقعیت مرزی می‌تواند ‌برای کشور درآمدزایی و توسعه به دنبال داشته باشد.

گفتنی است؛ بازدید از پروژه هتل شادی ٢ سنندج و مجتمع گردشگری الماس غرب این شهرستان نخستین برنامه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر یک روزه اش به کردستان است.

ضرغامی در ادامه این سفر یک‌روزه عازم شهرستان مریوان می شود تا ضمن حضور در مرز بین‌المللی باشماق در جریان روند ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی قرار گیرد.

حضور در منطقه جهانی هورامان و بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی در سفر به استان کردستان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15797
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.