حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد:

ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی به کردستان

  • کد خبر : 33087
  • 28 فروردین 1403 - 17:47
ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی به کردستان
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: از ۲۵ اسفند لغایت ۲۵ اسفندماه، 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر وارد استان کردستان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، منصور مهرزاد مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه الی ۲۵ فروردین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کردستان بازدید کردند و ۶۱۵ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی اسکان شدند.

وی گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ تخت هتل برای اسکان مسافران در استان کردستان داریم اما در ایام تعطیلات از سالن‌های ورزشی و سالن آموزش و پرورش نیز استفاده شد که به صورت شبانه‌روزی ۴۱ هزار نفر نیز در استان شده‌اند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش اسکان و پذیرایی بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود چراکه امروز به طرف سرمایه‌گذاری سبز و پایدار یعنی گردشگری می‌رویم.

مهرزاد ادامه داد: از سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان مرمت بناهای تاریخی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۲ مورد ثبت ملی انجام شده است، تأکید کرد: روستای هورامان ثبت جهانی شده است و به دنبال آن نیز هستیم که پالنگان به عنوان تک روستا، ثبت جهانی شود.

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، همه استان‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مسافر داشتند اما در استان کردستان شاهد کاهش تنها سه درصدی مسافر بودیم که در ایام تعطیلات عید فطر نیز جبران شد.

مهرزاد تأکید کرد: در سال گذشته ۲ رویداد کومسای و پیرشالیار ثبت جهانی و جشن توت فرنگی شیان، نوروز سنندج و نوروز پالنگان ثبت ملی شد و قرار است هر ساله در آخرین جمعه فروردین ماه مراسم هزار دف در روستای پالنگان برگزار گردد.

وی یادآور شد: ۴۷ رشته فعال صنایع دستی در استان کردستان وجود دارد که متاسفانه شهرکی تحت عنوان شهرک صنایع دستی در استان نداریم در حالیکه سال گذشته ۴ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مرزهای سیرانبند و باشماق به خارج از کشور صادر شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=33087
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.