حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

وجود شهرک‌های صنفی از نیازها و مطالبات مردم کردستان است

  • کد خبر : 23896
  • 11 آذر 1402 - 9:50
وجود شهرک‌های صنفی از نیازها و مطالبات مردم کردستان است
رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان گفت: وجود شهرک‌های صنفی یکی از نیازها و مطالبات مردم استان است که امید می‌رود با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط شاهد راه اندازی آنها در شهرهای مختلف استان به ویژه سنندج که دارای تعداد زیادی واحد صنفی است، باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شهاب ناصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از نیازهای اساسی کردستان به ویژه شهر سنندج را وجود شهرک صنفی خواند و اظهار کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی در سنندج وجود دارد که تعداد زیادی از آنها در مکان های مسکونی مستقر هستند.

وی اضافه کرد: واحدهای مکانیکی و مصالح ساختمانی که در مغازه های زیرساختمان های مسکونی ایجاد شده اند آلودگی به ویژه آلودگی صوتی برای شهروندان به وجود آورده و موجب نارضایتی آنها شده اند.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان ادامه داد: بارها پیگیر ایجاد شهرک صنفی برای استقرار این واحدها شده و با مسئولان مختلف اعم از کشوری و استانی مکاتبه کرده ایم.

ناصری با اشاره به اینکه با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رایزنی هایی انجام شده است، بیان کرد: زمینی در شهرک صنعتی سنندج چهار برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.

ساخت مجموعه دانش‌بنیان و صنفی کردستان

وی اضافه کرد: اختصاص ۶ هکتار برای مجموعه دانش بنیان و صنفی در شهرک صنعتی سنندج چهار (سرنجیانه) بی شک جوابگوی نیاز واحدهای صنفی نیست و ما به حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین نیاز داریم.

رئیس اتاق اصناف مرکز کردستان یادآور شد: برای پیگیری و تسریع بیشتر در کارها اقدام به تشکیل کارگروه ویژه راه‌اندازی شهرک های صنفی در استان کرده‌ایم و امیدواریم با این اقدام بتوانیم مشکلات و موانع پیش‌رو را برطرف کنیم.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=23896
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.