حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

واژگونی خودروی سواری ۴۰۵ در جاده جدید سنندج_مریوان/ حال زوار مصدوم رو به بهبود است

  • کد خبر : 939
  • 23 شهریور 1401 - 6:56
واژگونی خودروی سواری ۴۰۵ در جاده جدید سنندج_مریوان/ حال زوار مصدوم رو به بهبود است
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جز یکی از مصدومان واژگونی خودرو حامل زائرین در جاده جدید سنندج مریوان، حال سه نفر دیگر مناسب و رو به بهبود است.

رضا پیرا در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: عصر دیروز با تماس با مرکز دیسپچ اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه مبنی بر وقوع یک مورد واژگونی پژو ۴۰۵ حامل زوار اربعین حسینی در کیلومتر ۲۰ جاده مریوان سنندج، بلافاصله با هماهنگی‌های لازم سه تیم از بهترین و مجهزترین تکنسین‌های فوریت پزشکی دانشگاه به محل اعزام شدند به طوریکه اولین کد در کمتر از پنج دقیقه به محل حادثه رسید و بی‌درنگ اقدامات تریاژ و امداد بر بالین مصدومان انجام گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در این تصادف واژگونی مجموعا پنج نفر از سرنشینان پژو ۴۰۵ مصدوم شده بودند، سه آمبولانس کدهای بین جاده‌ای چناره و جانوره و یک شهری به همراه یک دستگاه آمبولانس هلال احمر(جمعا چهار دستگاه) مصدومان این تصادف را به بیمارستان بوعلی مریوان برای انجام اقدامات پیشرفته‌تر درمانی منتقل نمودند.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه با اشاره به اینکه در بیمارستان بوعلی مریوان بلافاصله اقدامات لازم از جمله سی‌تی‌اسکن و گرافی‌های لازم گرفته شد، بیان داشت: رئیس بیمارستان بوعلی به همراه مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث مریوان شخصا رسیدگی و پیگیری روند درمان زوار مصدوم تصادف مذکور را بر عهده داشتند.

پیرا با اشاره به اینکه، زوار مصدوم این تصادف از استان قزوین بوده و در مسیر بازگشت از کربلای معلی دچار تصادف شده بودند، اظهار نمود: یک نفر از مصدومین که دچار ترومای ناحیه سر بود به دلیل شدت ضربه برای ادامه روند درمان به بیمارستان کوثر سنندج که مرکز ترومای استان است اعزام شد و چهار مصدوم دیگر در بیمارستان بوعلی مریوان در حال درمان زیر نظر کادر پزشکی تخصصی هستند.

وی اذعان داشت: به غیر از یک نفر زائر مصدوم که یک مرد ۲۳ ساله است که فعلا حال پایدار ندارد چهار نفر دیگر وضعیت مساعد و رو به بهبودی دارند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=939
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.