حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

هیچ نهضتی بدون جهاد تبیین و روشنگری مؤثر ماندگار نخواهد بود/ارتقای آگاهی و بصیرت اجتماعی در برابر هجمه‌های نرم دشمن ضروری است

  • کد خبر : 15085
  • 18 مرداد 1402 - 17:49
هیچ نهضتی بدون جهاد تبیین و روشنگری مؤثر ماندگار نخواهد بود/ارتقای آگاهی و بصیرت اجتماعی در برابر هجمه‌های نرم دشمن ضروری است
مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: شاکله هویت الگوی زن مسلمان هویت است لذا داشتن یک بانوی با هویت، مسئله ی ازدواج، عفاف و حجاب و ... را رفع خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مینا بیابانی عصر امروز در دیدار با بانوان نخبه استان کردستان که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه تبیین درستی از مسائل و حوادث کشور را به مردم ارائه نداده ایم چرا که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری که دایره دیدشان بسیار وسیع است و آحاد مردم را به معنای واقعی آحاد مردم می دانند پیشرفت و ترقی مملکت ماست و لذا باید با آن افق و دید جهاد تبیین را اعم از مباحث اقتصادی، مباحث اجتماعی و …مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: بانوان ما با توجه به اینکه شاید یک به عنوان انسان یک فرد باشد اما به لحاظ تغییرات اجتماعی می تواند حتی یک خانواده، اجتماع و حتی کشور را آگاه کند لذا نقش تربیتی خانم ها، آگاه ساز است و
همه ما به فرمان رهبر معظم انقلاب موظف به انجام فریضه جهاد تبیین هستیم و یکی از وظایف و رسالت‌های زن مسلمان ایرانی این بوده که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی که مبتنی بر کرامت الهی زن و احیای هویت زن مسلمان ایرانی است را حفظ کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نهضتی بدون جهاد تبیین و روشنگری مؤثر ماندگار نخواهد بود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با این جهاد عظیم معتقدند که مبارزه بدون روشنگری لاجرم به ارتجاع ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه هویت داشتن یک بانو بسیار حائز اهمیت است افزود: در بحث هویتی با یک چالش روبرو هستیم و توجه زیادی را به این مباحث نداشته ایم و دشمنان و استکبار جهانی به دنبال سود بیشتر خودشان در جهان و هویت‌زدایی از زن مسلمان هستند.

وی ادامه داد: به‌طور طبیعی وقتی‌که انسان‌ها در معرض دنیا و تمایلات دنیا قرار می‌گیرند، حس دنیاطلبی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در مواجهه با استکبار قرار گیرند. این موضوع یکی از مباحثی است که موردتوجه و از دلایل مخالفت استکبار و سلطه‌ی جهانی استکبار برای از بین بردن عفاف و حجاب در بین جوامع اسلامی به‌ویژه در قبال زن مسلمان ایرانی هست.

وی ادامه داد: شاکله هویت الگوی زن مسلمان هویت است لذا داشتن یک بانوی با هویت، مسئله ی ازدواج، عفاف و حجاب و … را رفع خواهد کرد.

۱۰ مرکز کارآفرینی در کردستان، موجب اشتغال ۸۴۹ نفر از بانوان به شکل مستقیم شده است

بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه اظهار داشت: ۷۹۰ هزار نفر از جمعیت استان کردستان را بانوان تشکیل می دهند که ۲۹ درصد از آنان بسیجی هستند.

وی گفت: ۲۷۰ بانوی نخبه و تاثیر گذار در جلسات هیئت اندیشه ورز زنان استان کردستان شناسایی شده است.

وی افزود: دشمنان همواره تلاش می کنند وحدت قومیتی را از بین ببرند اما خوشبختانه بانوان ما همواره در صف مقدم بودند و در خنثی سازی آن بسیار خوب عمل کرده اند.

سرکانی ادامه داد: در بحث سند اعتلای بسیج ۷ کارگروه داریم که در همه ی این کارگروه ها خواهران نقش اساسی را ایفا کرده اند.

وی بیان کرد: ۱۰ مرکز کارآفرینی در کردستان وجود دارد که موجب اشتغال ۸۴۹ نفر از بانوان به شکل مستقیم شده است.

به گفته ی مسوول بسیج جامعه زنان کردستان، ۸۰۰ نفر از اعضای سفیران مهر در قالب ۴۳ گروه هم هر هفته دوشنبه ها و چهارشنبه ها انجام فعالیت می کنند.

فاجعه آمیزی نگاه غرب به مسائل زنان را افشا کنیم

در ادامه شمسی کاظمی ریئس هیئت اندیشه ورز استان کردستان اظهار داشت: امروز دچار یک درد فرهنگی هستیمو با توجه به اینکه نیمی از آمار جمعیت ما را بانوان تشکیل می دهد می طلبد که در قلمرو جهاد تببین، زنان را تببین کنیم چرا که اگر زن تببین شود، فرزند، خانواده، جامعه و حکومت اسلامی تبیین خواهد شد لذا در قلمرو جهاد تببین زن را باید در اولویت قرار دهیم چرا که اولویت دشمنان زنان هستند.

به گفته ی کاظمی؛ با توجه به بافت موقعیت جغرافیایی ما، استان کردستان استانی ثروتمند است اما نسبت به توسعه یافتگی آن کمتر توجه شده است و این باعث بیکاری جوانان می شود.

وی اضافه کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری که فرمودند؛ شما بانوان فرزانه به عنوان مشت نمونه ای از خروار هستید لذا بانوان نخبه ی ما گلی از گلستان هستند که لازم است فاجعه آمیزی نگاه غرب به مسائل زنان را افشا کنیم و افکار عمومی را آگاه کنیم که وظیفه ی ما این است که نگاه اسلام به زنان در جامعه را رواج دهیم.

وی یادآور شد: انتظار داریم که به اشتغال زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار توجه شود، همچنین از بانوان تولید کننده با ارائه تسهیلات حمایت شود و الگوهای موفق زن سوم مسلمانرا از صدر اسلام تاکنون معرفی کنیم.

ارتقای آگاهی و بصیرت اجتماعی در برابر هجمه‌های نرم دشمن ضروری است

در ادامه زاله مدیر کل امور بانوان استانداری اظهار داشت: اگر یک جامعه زنان طیب و پاکدامن داشته باش قطعا آن جامعه طاهر خواهد ماند.

وی گفت: در اسلام مادر جایگاه ویژه ای دارد چرا که یک مادر میتواند با تربیت نسل مومن پرچمدار مکتب اسلامی باشد.

زاله در ادامه با اشاره به اینکه تربیت نسل آینده بر دوش یک زن است و حال باید پرسید که چرا در جوامع و به طبع در جامعه ما این اصل زیر سوال رفته و بسیاری از بانوان ما از حق مادر بودن خود دوری می‌کنند گفت: نقش و جایگاه مادری در بسیاری از موارد آنچنان که باید نهادینه نشده است.

مدیر کل امور بانوان استانداری افزود: دشمنان ما امروز در فضای مجازی جوانان خصوصا بانوان ما را در بسیاری از مباحث در محاصره تبلیغاتی خود قرار داده است که این میتواند برای بانوان ما خطرناک باشد.

وی بیان داشت: آگاهی ‌ بصیرت زنان در خانواده و جامعه میتواند بر نقشه شوم دشمن بسیار تاثیر گذار باشد.

وی خطاب به بانوان بیان کرد: مادران و زنان جامعه اسلامی باید در مسیر جبهه حق با بصیرت و روشنگری گام بردارند چرا که به عنوان زن اسلامی و مسلمان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی فعالیت دارند و به ارزش های ارزشهای اسلامی پایبند هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15085
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.