حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

هوای کردستان در تعطیلات عید فطر چطور است؟

  • کد خبر : 32254
  • 21 فروردین 1403 - 8:05
هوای کردستان در تعطیلات عید فطر چطور است؟
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان گفت: باتوجه‌به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به‌تدریج از بعدازظهر امروز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز پنجشنبه شاهد عبور موجی از سطح منطقه خواهیم بود.

 خسرو سیف‌پناهی شعبانی کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» اظهار داشت: باتوجه‌به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، به‌تدریج از بعدازظهر امروز سه‌شنبه تا اواخر وقت روز پنجشنبه شاهد عبور موجی از سطح منطقه خواهیم بود که موجب افزایش پوشش ابر، مه، گاهی وزش باد شدید در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق و در پاره‌ای نقاط بارش تگرگ می‌شود.

 وی گفت: بارش‌ها کل استان را در برخواهد گرفت؛ ولی انتظار داریم شدت آن در نیمه غربی استان همچنین شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران نسبت به سایر نواحی بیشتر باشد که این شرایط می‌تواند باعث آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و وقوع بهمن در ارتفاعات برف‌گیر استان شود.

 وی با بیان اینکه برای روز جمعه جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود، افزود: برای روز چهارشنبه هم‌زمان با فعالیت سامانه بارشی میانگین دمای شبانه‌روزی ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و تا آخر هفته دما تغییرات قابل‌توجهی نخواهد داشت.

 سیف‌پناهی ادامه داد: پیرو هشدار سطح زرد و باتوجه‌به ماهیت بارش‌های بهاری (اغلب رگباری با رعدوبرق) از سه‌شنبه‌شب تا اواخر روز چهارشنبه، شرایط در برخی نقاط استان (به‌ویژه نیمه غربی) در حد هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی می‌گردد.

 وی گفت: بارش باران (اغلب رگباری با رعدوبرق)، بارش تگرگ، رعدوبرق، وزش گاهی شدید باد و تند، آب‌گرفتگی معابر داخل‌شهری و خارج شهری، رانش زمین و خطر سقوط بهمن در ارتفاعات برف‌گیر استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها از نوع مخاطره‌های این هشدار است.

 وی توصیه کرد: شهروندان پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه‌داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب رودها بازگشایی دهانه پل‌ها و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه دررابطه‌با مخاطره را مدنظر داشته باشند.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32254
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.