حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

هوای چهار شهر کردستان در شرایط ناسالم قرار گرفت

  • کد خبر : 14210
  • 02 مرداد 1402 - 10:47
هوای چهار شهر کردستان در شرایط ناسالم قرار گرفت
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای سه شهر استان برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم و در قروه هم برای عموم مردم در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی محیط زیست کردستان، کژال حبیب زاده اظهار کرد: براساس پیش بینی هواشناسی از روز گذشته تا چهار روز آینده با فعال شدن چشمه های غبار در نواحی مرکزی ایران و کشور عراق و انتقال بخشی از آن به استان، کیفیت هوا و دید افقی تا حدی کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: از ساعت چهار بامداد امروز گرد و خاک وارد آسمان استان و بتدریج موجب کاهش کیفیت هوا شد و هم اکنون وضعیت هوای شهرهای سنندج، مریوان و بانه برای گروه های حساس و هوای شهر قروه هم برای عموم مردم ناسالم است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه هوای دیگر شهرهای استان هم چون سقز در شرایط قابل قبول است، بیان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی تا روز چهارشنبه با افزایش سرعت ورزش باد، شرایط انتقال گرد و خاک هم از سمت دشت های مرکزی ایران و هم از سمت عراق به آسمان استان فراهم است.

حبیب زاده یادآور شد: از شهروندان به ویژه گروه های حساس شامل سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان خواست از تردد غیرضروری و فعالیت فیزیکی در فضای باز خودداری کنند.

اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب کرده است ولی در دیگر شهرهای استان بر اساس دید افقی کارشناسان این اداره کل وضعیت را رصد و به مرکز اعلام می کنند تا آنها در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14210
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.